johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 maj 2018

En fin fin helg

Av Johanna Östlund - 6 maj 2018 21:10

Helgen närmar sig sitt slut och en ny vecka tar snart vid. Men vilken helg vi fick! Vi vill ha mer sol och värme - skulle man kunna vänja sig vid. Härligt att sommaren snart är här.


Lördagen började lungt och fint med en härig sovmorgon. När sov jag till halv nio sist? Har inte hänt på evigheter. Utvilad och glad är rena drömmen att vakna till. 


Barnen såg vi inte mycket av. Dom har hittat nya lite äldre kompisar efter gatan som dom har börjat leka med. Härligt, men man behöver inte leka varje minut. Men rätt skönt att få en lugn stund. Då passade jag på att sola lite. Oj som det tog, glömde visst solkrämen. Måste bli bättre på att smörja mig och även barnen. Men hur härlig är inte denna värme som helt plötligt kom till oss. Ge mig mer!


Framåt eftermiddagen åkte vi till Sågtäkten. Svärmor fyllde år i fredags och det var dags att fira henne. Vårat panik inköp till present blev väldigt lyckat tror jag. En pläd och kökshanddukar i härlig blå nyans. En flaska vin, i den finaste flaska jag sett. Japp bara därför jag köpte den. Hoppas den smakar bra också. Och en ny sommartopp. Lite gott och blandat helt enkelt. Vi fick gófika och barnen lekte innan vi for hemmåt igen. 


En solig dag som denna måste man bara grilla. Eller hur? Gott och enkelt. Och alla blev nöjda. Sen gick kvällen otroligt fort. Jag förstår inte hur fort dagarna går, och då speciellt när man är ledig.


Idag är det söndag. Dagen börjar rätt grå. Så jag passade på att åka till affären lite snabbt. Lite lunch gjordes i ordning. En riktigt god kyckling blev det idag. Jag är egentligen värdelös på att laga kyckling. Men nu blev dom verkligen saftig och god och inte så där torr som jag alltid lyckats få den. Eftersom solen tittade fram åt vi ute. Så himla härligt! 


Dagen gick... Jag solade, Anders städade garaget och barnen lekte med kompisar. Rätt skönt måste jag säga. 


Sedan framåt eftermiddagen kom Elias pappas familj. Söndag betyder veckobyte och den här gången fick vi vinka hejdå. Innan dom for blev det så klart fika och lek. 


Sedan blev det hockey, hemgjord pizza och slö i soffan. Ja man blir faktiskt lite trött av all sol och utevistelse. Det blev en lugn kväll här hemma helt enkelt. Nu sover lillgumman och vi vuxna ska nog göra det också. En dag imorgon också.


Annars då? Jo men som sagt veckorna rullar på. Vi kommer närmare och närmare tills bebis tänker komma. Ja det står inte på förens hon kan göra entré. Men även om jag vill att hon ska komma nu vill jag så klart att hon ska vara färdigbakad, att hon helt enkelt väntar några veckor till. Men sen får hon gärna komma. 

Annars så har jag fått en massa konstigt så här i slutet. I slutet som jag brukar må bäst. Men inte nu. Vi har det här med hormonerna som väller fram i kroppen. Ibland är det rätt lugnt, som idag, för att sedan välla fram i väldig fart och allt blir okontrollerbart. Mina händer och fötter har svällt. Ja jisses!! Min ring som i vanliga fall sitter väldigt löst kan jag nu knappt rubba. Den sitter verkligen fast på fingret. Mina tår ser ut som små korvar. Väldigt charmigt eller inte. Jaja väldigt vilket klagade det är... Det finns dom som har det värre, jag vet. Men just nu trivs jag inte med mig själv och allt känns bara jobbigt. 

Att hon kan skrämma sin mamma, det kan hon. I ett par dagar var det väldigt lugnt i magen. Ja nästan så man trodde att det som inte får hända har hänt. Men okej jag har kännt henne ytterst lite. Efter regn kommer solsken. Ungefär så. Både igår och idag har hon verkligen levt rövare. Så att hon lever det vet jag. Men man blir orolig och nojjig. 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards