johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 april 2018

Helgen

Av Johanna Östlund - 22 april 2018 20:51

Helgen lider mot sitt slut. Ja återigen har snart ännu en vecka gått. Våran helg blev lugn och skön. Precis som man vill ha det efter en veckas jobb. Och nu taggar vi inför en ny vecka.


Fedagen började tidigt för min del. Ingen rast och ingen ro för den här mamman. Upp och jobba! Efter ett intensivt nyckel letande gick jag hem redan vid lunch. Bra beslut. För oj sånt väder det var. Härligt härligt! Men innan jag åkte hem åkte jag på stan. Elias forsa overall hade kommit och skulle hämtas ut. Även ett par nya badbyxor behövde han. Så även det fick han. Får en ska den andra ha. Jag köpte med mig två klänningar till Ida. Nöjda och glada barn. Även lillasyster fick sig en mössa och jag ett par nya skor. Nöjd och glad åkte jag hem med lite mcdonals mat. Och sedan satt vi ute på altanen till sena eftermiddagen. Så underbart med värme och solsken. 


Lördagen började lungt. Vi tog morgonen som den kom. Rätt härligt om du frågar mig, en start som jag gillar. Sedan åkte jag och handlade. När jag kom hem kom en kille och kollade på Anders bil. Och vips blev han utan. Inte för att han använder den så mycket. Men nu har vi bara en bil för tillfället. Planen är väl att sedan köpa en ny. Sedan efter en rejäl rengöring av grillen blev det grillpremiär här hemma. Gud så gott! Efter lite vila åkte vi in till stan för att köpa glass. Mysig liten tur. Och vips blev det kväll och lite kvällsmys blev det i form av godis och spel. Sedan var vi riktigt trötta och gjorde kväll. En kväll och natt som inte blev som vi ville. Elias vaknar med panik och krupp. Av min erfarenhet försökte vi fixa det här hemma. Men jag tyckte att han verkade så påverkad av det att jag beslöt att vi skulle åka in. Inte en allt för glad kille men rätt nöjd ändå när vi åkte därifrån. Ja rätt smidigt gick det, men som alltid tar det tid. Men efter att fått pratat med läkaren redan efter 30 minuter trodde jag att det skulle gå snabbt. Men icke! Vi fick vänta en hel timme på att han skulle få lite medicin så vi sedan fick åka hem. Tog med mig en gladare och lugnare kille! Mitt älsklings hjärta. 


Idag har det vart söndag hela dagen. Vi eller jag och Elias började dagen med en sovmorgon. Ja det tar på krafterna att vara vaken under natten. Sedan har vi haft en rätt lugn dag. Tröttheten har för följt mig hela dagen. Antar att det har med natten att göra. Men jag har kämpat på. En kille kom och kollade på vårat tak. Japp det är dags att byta. Efter att en takpanna ramlat ner. Imorgon får vi ett utlåtande vad detta kalas kommer gå på. Framåt eftermiddagen kom Elias pappa med familj. Med sig hade dom så fina kläder till lillasyster i magen. Alltså så fint gjort. Tack ännu en gång. Innan dom tackade för sig blev det så klart kaffe och lek. Hejdå min kille, syns om en vecka. Resten av kvällen har vi vart parkerad i soffan och ja nu är det väl dags att göra kväll också. Det sägs att det är en dag i morgon också.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards