johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 april 2018

Stenskott, babyskydd och promenad

Av Johanna Östlund - 19 april 2018 07:36

Godmorgon torsdag! Att det redan är torsdag är svårt att förstå. Halva veckan har redan gått och jag antar väl att det snart är en ny vecka. Som veckorna går alltså....


Hemma hos oss går dagarna extremt snabbt. Jag tycker inte att jag gör annant än att jobba och sova. Men så klart har vi fått in några ljusglimtar under veckan.


I måndags var en helt vanlig dag. Skjutsade barnen och stress och hets. Japp man är så där helt underbar på morgonen. Men jag blir stressad. Det tar drygt en timme för mig att komma till jobbet. Att barnen gör allt i slowmotion gör inte saken bättre. Jag kanske måste börja dagen tidigare helt enkelt?.

På förmiddagen åkte jag in en sväng till stan. Jag hade bokat tid för lagning av stenskott. Ja för när jag åkte in till jobbet i fredags fick jag ett stenskott och det bara dånade inne i bilen. Typiskt bara att det var rätt stort och blev inte helt perfekt. Men det är lagat och jag håller nu tummarna för att det även håller i vinter. Annars blir det väl till och byta hela framrutan, IGEN.

När jag hämtat Elias visade det sig att hans överdragsbyxor var för små. Suck! Hur kunde jag glömma det? Eftersom tiden kvar knapp, han vi inte in mer än på jula. Där fanns inte hans storlek, hade funnit kanske. Aja en cykelhjälm rikare blev han så nu är han redo och klar tills hans nya cykel kommer till veckan. Efter lite mer efterforskning inser jag att det nog faktiskt inte ens finns ett par överdragbyxor i hela Hudiksvall som är över 128 i storlek. Alltså hur kan det vara möjligt? Nog för att vi kanske var sent ute, men ändå. Jag tackar gudarna för att lager157 finns, för nu är en beställning lagd där och ett par överdragsbyxor är på väg hem. Kvällen sprang iväg. Hann inte mer än att göra mat så skulle vi sova.


I tisdag fick vi äran att ha pappan hemma i familjen på kvällen. Det kanske inte blev helt prima, men han vet hur jag är. Suck på mig! Men härligt att ha honom hemma ändå. Men innan vi samlades åkte Elias och jag in till stan för att hämta ett babyskydd. Jag tog mig i kragen och budade på ett på facebook. Jag vet hur jag är denna graviditet. Jag har ju fått för mig att tiden står still och att det är typ nio månader tills vi får våran flicka. Jag skjuter på allt! Hade jag inte köpt nu tror jag att vi inte hade haft nått när det väl är dags. Det känns skönt att det är en sak och strycka från listan, även om vi inte har så mycket att köpa.

Efter en redig pannkaksmiddag gick Elias och jag ut på en promenad. Så härligt att få rå om honom helt själv en stund. Det händer inte allt för ofta om man säger så. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Älskade kille!


Igår hade vi en fin dag. Även om det inte blev en promenad som jag hade lovat Ida. Efter middagen slöade vi i soffan en stund. Sedan blev det spel tills det var dags för sängen.


Nu är det alltså torsdag. Vi har en fullspäckad dag framför oss.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards