johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 april 2018

Påsken 2018

Av Johanna Östlund - 3 april 2018 21:08

Och så kom påsken och påsklovet. Ja dagarna och veckorna springer verkligen fram. 


Här hemma började vi påsken med magsjuka. Att ens tänka tanken på att vi klarat oss så länge var inge bra. Men det har faktiskt gått magsjuka på Idas dagis sedan sportlovet. Så natten mot skärtorsdagen började Ida. Lillgumman! Lite tur för mig att jag skulle jobba, så Anders fick ta den värsta smällen där på natten. När jag kom hem vid två tiden var hon pigg och glad. 


Vi var nog med dom där 48 timmarna. Och ingen av oss andra hade känt nått. Så vi tänkte väl att det var en smidig magsjuka. Men ack så fel man får ha. Igår, annandagen, började jag dagen med att känna mig konstig. Vid mitt i dagen var det min tur. Sedan höll jag på hela dagen fram mot kvällen. Fy fan! Blä! Ja nej usch det var ingen höjdare. Och sen tänker man ju på bebisen också. Får hon allt hon behöver? Men alltså kan man inte äta eller dricka så kan man inte. Men idag har jag försökt fått i mig lite i alla fall. Nått som var konstig men efter lite googlande verkar det normalt. Att man får mer sammandragningar. Tur dom gett med sig idag i alla fall. 


Även fast jag mått lite si så där har det gått bra för barnen. Ja Anders åkte ju till Sundsvall imorse och bli kvar framåt torsdag fredag. Lek från morgon till kväll. Både ute och inne. Nu sover ena och den andra har fått tagit plats i soffan efter att magsjukan även tog honom nu till kvällen. Underbart att torka spya när man själv är i tillfrisknads stadiet. Men det ska väl gå, hoppas jag. 


Lite mysko tycker jag ändå att det är. Hur kan jag få magsjukan efter att dom där 48 timmarna har gått och man tror att man klarat sig?. Jag menar Elias fick ju rätt snart efter mig. Så ja vi får hoppas att dom andra som vi träffat klarar sig. 


Annars har vi fått några bra dagar under påsken också. Ida har fått turen att leka hemma hos farmor och farfar. I söndag åkte vi hem till mina föräldrar för att äta mat och umgås med min familj. Ja tänka sig hela familjen kom hem också. Så mysigt och roligt. 


Nu får vi hoppas att natten blir lugn....


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards