johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 mars 2018

Nu tar vi sportlov

Av Johanna Östlund - 7 mars 2018 21:30

En vecka har dragit igång med buller och brak. Ja vad ska man säga? Tiden går otroligt snabbt, fast ändå inte. Ge oss vår, men allra helst sommar. Att gå här hemma gravid och jävlig börjar ta på krafterna. Nej och jag börjar bli rätt less nu. Ska vi säga som så, tiden får gärna gå i raket fart nu för att sedan nästan stanna helt.? Ja visste väl det, vi är överens. 


Här hemma började vi veckan som vanligt. Jobb, dagis och fritids. Min andra vecka som dagtisarbeteare gick bra. Men fy det är rätt tråkigt, om du frågar mig. Att alltid jobba så, då skulle i alla fall jag behöva lite mer att göra. Vissa dagar känns rätt meningslösa medans andra känns bättre. Jaja, att göra detta i tre månader kan väl inte skada. Så ni kör vi! Ja det har faktiskt gått bra. Jag är nu klar med två av tre scheman. Så jag får väl vara nöjd. Men för att fortsätta nu behöver jag lite mer kött på benen. Och det kan jag inte göra förens nästa vecka, då sportlovet är över. Ja alla vill visst vara ledig. Så jag passade då på att ta en dag till ledig jag med. 


Men innan vi fick ledigt så blev det en lång dag igår. Elias hade fotbollsträning klockan 18. Att åka hem i mellan funkar inte. Vi hinner vara hemma i max en halv timme. Hinna göra mat och sånt på en halv timmen, NEJ det hinner vi inte. Så vi stannade i stan. Vi åt på max, bara han och jag. Sedan tog vi rusta då vi behövde lite saker. Tandkräm, mjukmedel, rengöringsmedel och sånt hade tagit slut. Sånt där roligt! Sedan blev det som sagt träning. Lite barn med Elias var nöjd. Och jag blev så himla stolt över att vara hans mamma. Sån kontroll har jag nog aldrig haft på bollen. Han var så himla duktig. Mammas kille! 


Idag var vi uppe tidigt fast vi var ledig. Jag skulle göra cellprov trodde jag. Efter att ha lämnat barnen hos svärmor, åkt till stan och suttit i kö. Fick jag åka hem utan att göra provet. Nej jag fick inte på grund av graviditeten. Jahapp... Så kan det gå. Åkte och hämtade barnen. Och sen kom vi på att det skulle vara roligt att prova åka skridskor. Men vi hittade ingen hjläm här hemma som passade Elias. Den vi har ligger på skolan. Hmm... Hur ska vi göra? Att strunta i det var ingen hitt. Så tillslut hamnade vi i forsa för att hämta en hjälm hos Elias pappa. Lite kaffe och lek hann vi också med innan vi åkte hemåt eller rättare sagt mot stocka och isen. Så roligt att se barnen åka. Elias är riktigt duktig. Kan göra allt själv. Ida hade det lite svårare. Men för att vara andra gången i hennes liv som hon stog på ett par skridskor blev jag förvånad. Ja för tillslut kom hon ju på det, hyffsat bra i alla fall. Mammas lillaflicka. 


Nu är kvällen här och jag ska bara. Men snart ska jag nog också sova som resten av familjen...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards