johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 februari 2018

Glad alla hjärtans dag

Av Johanna Östlund - 14 februari 2018 20:40

Veckan springer på som vanligt. Vi har redan kommit till mitten av den här veckan. Sjukt om du frågar mig. Fattar inte hur dagarna bara kan springa iväg så här.?


Igår hade vi en fixar dag. Men innan vi började dona var vi bänkade framför tv. Ja vem vill missa när Sverige tar OS GULD i sprint.? Nej ingen jag vet. Sen var det dags att ta tjuren vid hornen. Vi började med att åka till affären köpa hem veckans ranson av mat. Sedan blev det så klart tvätt, städ och fix här hemma. Hemmet blev rent och fräscht! 


Att vara inne en sån fin dag går bara inte. Så innan vi började med maten gick vi ut. Ut och andas friskluft och bara njuta av solen. Så himla härligt!


Kvällen gick som vanligt fort. Vips är det godnatt. Det ska duschas, kvällsfikas och sånt. Sen får man andas en stund...


Idag började vi dagen lungt. Mysa i soffan och ha det bra. Men sen var det dags att åka mot stan. Jag hade nämligen en klipptid inbokad. Att skämma bort sig själv en stund kändes inte helt fel. Att får håret tvättat och till och med få inpackning. Hur underbart? Sedan klippte vi lite på topparna och gjortde en liten frisyr av det som blev kvar. Inte nog med det fick jag håret lockat och ompysslat. Jag slog till och med på stort och köpte mig en "hudkräm" för håret. Då det framkom att mitt hår är väldigt torrt. Lite lyx får man unna sig. Dessutom doftade det ljuvligt. Hur kan frisör produkter lukta så mycket godare än allt annat? Under tiden jag satt och nöjt var Ida med mormor och sprang lite på stan.


Sedan hoppade vi in i bilen och åkte mot Sundsvall. Shopping och bara ha det bra. Jag hade inget speciellt på listan men lite smått och gott blev det allt. Bland annat en overall till Ida som jag hoppas att hon kan ha till nästa vinter. Ja bäst att passa på vid halva priset. Små söta bebisbyxor till lillasyster i magen kunde jag inte heller låta bli att köpa. Vi fick en bra eftermiddag på språng helt enkelt.


Sedan kom vi hem till världens bästa man. Ja han kom ihåg vilken dag det var. Och ett paket med tulpaner och hjärtan stog på bordet. Så underbart! Tack världens bästa! 


Nu är kvällen här och jag sitter och myser med lillhjärtat i magen som bökar runt. Ja dom andra har tackat för sig ikväll. Men lite bok och tv får nog avsluta min kväll.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards