johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 februari 2018

Ny vecka

Av Johanna Östlund - 12 februari 2018 20:52

Helgen är äntligen slut. Ja ibland vill man liksom ha måndag. Eller hur? 


Min sista eftermiddagsvecka är gjord. Lite med sorg i hjärtat. Ja nu dröjer det länge tills nästa gång. Och visst är det lite skrämande att börja dagtid. Jag vill inte. Jag har praktiskt taget aldrig jobbar dagtid, om man inte bortser från något sommarjobb. Och det är de sista jag vill göra. Men jag får väl stå ut i tre månader helt enkelt.


Och med byte av vecka så åkte Elias hem till sin pappa i söndags. Nu när han börjat skolan hinner jag inte träffa honom nästan någon ting under dessa eftermiddagsveckor. På så vis blir det nog bra med dagtid.... Kanske.


Idag började vi dagen täppt. Någon mer som blir täppt i näsan vid graviditet? Jag håller på att dö. En vecka klarade jag utan nässpray, men nu kommer det nog bli min last till lilldonnan vill komma ut. Ja tänk att vara helt täppt i båda varje dag och varje minut. Nej fy det var hemskt. Att sova var en lögn. Och igår tog den alltså slut.... Så när ica öppnade åkte vi direkt dit. Som en dröm.


Annars har jag hunnit med lite här hemma. Tvättade några maskiner med tvätt och vek den rena tvätten. Fyllde diskmaskinen och plockade ur den igen för att fylla på nytt. Tog det lungt i soffan medans Ida spelade tv-spel. Hjälpte Ida att knyta vänskapsband eller armband, som hon fick igår i present av Edwin med familj. Så snällt och vilka saker. Tusen tack! Efter en slow cooker middag ala hel kyckling åkte vi till Sågtäkten och tog oss en kopp kaffe. Kvällen gick fort och nu sover nästan hela familjen...


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards