johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 februari 2018

Grattis Ida

Av Johanna Östlund - 8 februari 2018 20:29

Igår var ingen vanlig dag det var Idas födelsedag. Min lilla tjej fyllde hela 5 år. 5 år? När blev du så stor? Visst är det hemskt vad tiden går?

Vi väckte henne med sång och paket på sängen, precis som det ska vara. Hon blev glad och det är huvudsaken. Själv var jag nog lite missnöjd, så svårt att köpa saker tilm henne. Antingen ska hon ha saker som hon redan har tio stycken av eller saker som kostar multum. Men som sagt hon blev nöjd och då är jag nöjd.

Efter att vi skjutsat Elias till skolan tog vi det lugnt. Spelade pippi-memory som hon fick i present. Men jisses vad bra hon var, slog mig med hästlängder. Och lite mys hann vi med också. Till kvällen blev hon firad av farmor och farfar. Så jag hoppas att hon tyckte att hennes dag blev bra ändå.

Idag var det dags att gå till barnmorskan. Tydligen har dom börjat med något nytt. Att kolla hur man mår. Jag vill nog säga att jag mår fint ändå. Inga konstigheter eller så. Trevligt men nu längtar jag tills mitten på mars, då ska vi mäta och lyssna på våran lilla flicka.

Annars då? Jag har dille på bebiskläder. Blir man så här när man vet att det är sista bebisen? Jag har köpt mycket sött och mer hinner det bli. Låt tiden gå fort!!! Vill vi att du ska komma snart.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards