johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 februari 2018

Måndag - ny vecka

Av Johanna Östlund - 5 februari 2018 10:23

Och så var det måndag och ny vecka, igen. Jag börjar fundera om vi hoppar över vissa dagar. För just nu känns det som att det bara är måndag och fredag. Tiden bara flyger förbi...


Helgen började lugnt. Vi myste på här hemma under förmiddagen. Ungefär mitt i dagen åkte vi mot forsa. Först handlade vi och sedan åkte vi för att hämta Elias. Men att bara hämta funkar ju inte. Så klart blev det lek för barnen och kaffe och prat för oss vuxna. Ja mycket bebisprat denna gång. Det är så underbart och jag är så glad att vi har den relation vi har till varandra. 


När vi sedan kom hem fick barnen ett efterlängtat paket. Där i låg saker, kläder, som visade vilket kön våran bebis i magen har. Och det blev en FLICKA. Precis som magkänslan haft redan från start. Jag har liksom alltid tänkt på flicknamn, kollat på flickkläder, sagt hon. Det blev helt enkelt som vi alla trodde eller ville på vårt egna vis. Elias ville ha en tjej för att dom är mycket lugnar än pojkar, så vild vill jag väl inte påstå att Edwin är. Ida önskade sig en tjej direkt när hon fick veta att det låg en bebis i min mage. Och jag och Anders hade känslan för en flicka.


Resten av lördagen blev lugn och full av mys. 


Igår kom söndagen och ÄNTLIGEN slutade det snöa. När kom det så här mycket snö senast? Vi har alldeles för mycket om du frågar mig. Eftersom det istället blev sol passade vi på att gå ut och leka lite. Åkte pulka ner från slänten och byggde snögrotta. En härlig stund ute!


Dagen till ära provade jag för första gången en julklapp - slow cooker. Det blev kalpos och smakade gudomligt. Nu känns den helt klockren. Den kommer definitivt användas nu när jag snart börjar jobba dagtid. Då måste den verkligen vara helt perfekt. Maten är klar när man kommer hem på eftermiddagen.


Och vips kom kvällen. Barnen duschade och åt kvällsfika innan det blev hopp i säng. Godnatt mina skatter.


Idag är det måndag... Vi var uppe med tuppen. Elias skulle till skolan så det var bara att masa sig upp och göra sig redo. Det blev ett chok artad uppstigning - kallt. Kallt ute och kallt inne. Hela -25 grader stog termometern på. Brr!!! Men vi kom upp och iväg till skolan i lagom tid. Vi lämnade en glad kille. Så härligt att han trivs. 


Nu bara väntar vi eller ja mest Ida för att även hon ska få åka iväg till dagis. Det är lite orättvist det där att brosan får åka mycket tidigare. Men snart, om någon timme är det även våran tur att åka till jobb och dagis. Men först försöker vi få tillbaka värmen här hemma. Elda elda elda. Och det värsta är att veden är slut. Så jag fick göra min egen av spillvirke. Funkar de med. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards