johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 januari 2018

Dagarna rusar iväg

Av Johanna Östlund - 10 januari 2018 19:18

Allt är återigen som vanligt. Vardagen är igång för oss alla. Elias började skolan i tisdags och Ida på dagis i måndags. Rätt härligt ändå med rutiner och sånt. 


Våra eftermiddagar har vart rätt trötta. Ja vad mer kan man begärna när man liksom vänt lite på dygnen? Sova till halv tio funkar inte längre. Men nu så börjar allt komma till rätta.


Idag blev faktiskt lite gjort här hemma. Vi hamnade inte bara i soffan efter maten. Hurra! Jag började med att damsuga och torka golven. Även badrummet fick sig en omgång. Jag vek tvätt och tvättade det som fanns i tvättkorgen. När hände det senast? Att det bara finns en maskin med tvätt i tvättkorgen? Jag minns nog inte. Nu till kvällen bakade barnen och jag en kaka från bakboxen som dom fick i julklapp. En polly kladdcookie - ja, gästerna som kommer imorgon måste väl också få lite fika. Ett minikalas blir det imorgon.


Imorgon är ingen vanlig dag. Då fyller nämligen världens bästa Elias år. Jag kan inte förstå att han redan blir 7 hela år. Hur kan han ha blivit så stor? Han är väl min lilla bebis? Eller? Nu snart får man väl vara glad om han vill vara med mamma överhuvudtaget. Min stora lilla älsklings kille.


Annars då? Jag har fått min ultraljudstid. Okej nu låter vi dessa veckor går fort. För nu vill jag verkligen göra det. Se så att allt är bra med våran lilla böna. Se att den lever. Okej jag har känt den. Men visst är man rätt osäker under denna tid. Var det bebis? Eller nja det var nog tarmarna eller nått. Det kommer som små små rörelser och vips är dom bort innan man ens hunnit funderat. Som sagt nu längtar jag. Även på att veta vem som gömmer sig där. Vad tror ni? Flicka eller pojke? Här hemma är det flest röser på flicka. Av lite olika anledningar. Någon vill ha en flicka mer än en pojke. Någon känner lika som när Ida låg i magen. Som sagt flest röster på flicka. Spännande!

Jag fick även veta att den 26 februari kommer jag börja jobba dagtid. Men fy urk och blä. Jag fick tycka vad jag ville om det, men dom gör det för min skull. Hur nu det kan komma sig? Jag vill ju jobba kvar med min härliga kollegor och inte sitta helt själv på ett kontor. Ja vi får se hur det går, bra hoppas jag även om detta inte är vad jag vill. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards