johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 januari 2018

Början på det nya året

Av Johanna Östlund - 5 januari 2018 19:29

Nyårsafton blev en rätt lugn historia. Vi åt mat här hemma och firade in tolvslaget i goda vänners lag. Sedan droppade det in fler men efter någon timme tackade jag för mig. Att vara uppe från fyra på morgonen till halv tre nästa dag tar på en gravidas krafter. Ja fy tusan kändes som jag var bakfull i två dagar.


På måndagen åkte jag och hämtade båda barnen. Fikade och hade det bra på båda ställena. Fast jag var så trött, ja verkligen trött. Och tröttheten gör inte mig till den bästa person. Men i andras närhet måste man skärpa sig. Men sen har jag inte vart så glad. Nej usch vilka utbrott jag fått och gråtit för inget. Det var två mindre bra dagar om man säger så.


Annars har vi försökt tagit vara på dagarna. Vi har byggt pussel som Elias fick i julklapp. Men jäklar efter flera timmar har vi knappt kommit någonstans. Fast roligt också. Vi provade att baka ur en bakbox som barnen fick i julklapp. Pollysnittar och ja dom blev riktigt goda. Myst och kollat på film. Ja vi har haft trötta och mysiga dagar.


Igår for Elias hem till sin pappa igen. Men innan blev det lek för barnen och fika. Ja vi måsta prova pollysnittarna. Så roligt när barnen leker så himla bra och vi vuxna får en lugn stund.


Idag har jag vart lite piggare. Eller rättare sagt bara kört på. Elias presenter var inte klar, så det behövdes göras. Två till saker hittade vi och kändes oss nöjda. Hoppas saken jag beställde igår hinner komma. Ja annars får han väl den sen då. Nu är det klart. Innan vi åkte hem blev det max mat. Ibland får man det. Väl hemma fortsatte jag att köra. Tvätta och vika tvätt. Slå in paket. Städa bort julen. Och sen blev jag helt slut. Så vi alla hamnade i soffan efter maten. Rätt härligt ibland - fredagsmys. 


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards