johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 december 2017

Första advent

Av Johanna Östlund - 4 december 2017 09:04

Måndag och ny vecka är det visst. Helgen den kom och försvann. Lika så hela veckan. Att det liksom alltid ska gå så överdrivet snabbt. Nu vill jag hinna njuta och bara ha det bra. Lättare sagt än gjort. Nu är det jobb hela veckan som gäller. Sedan måste jag hitta på nått med barnen. Kanske baka nått julgodis till julafton. Men alltså, det är ju så mycket enklare att köpa. Nej men mysa och ta in massor av julkänslor, det ska vi göra om en vecka. 


Jaha veckan gick alltså snabbt. Vi var fortsatt trötta hela veckan. Lite ledigt skulle inte vara helt fel. Eller hur? Men det är väl bara att köra på. 


När jag hämtade barnen i fredags var dom så glada och berättade vad dom fått i sina adventskalendrar. Så roligt att dom blir glada. Och varje morgon har det vart det första dom gjort. Mysigt! 


Lördagen bara försvann. Vi hade tänkt åka till mamma och pappa. Men istället kom mamma hit och hämtade sina saker från perfect home. Fika och lek med barnen blev det också. Även Erika och Patrik kom ner för att hämta sina saker och jag fick ett par byxor som jag letat överallt för att få tag i. Ida blev kär i dessa och ville verkligen få dom på julafton tillsammans med en tröja, som jag hittade. Men som sagt byxorna var svårare att få tag på och jag hade tur, en storlek i hennes fanns kvar. Hoppas hon blir nöjd. Inte nog med det hann jag gå en promenad med Sandra också och när jag kom hem var Lena här och lekte med barnen. Så det var verkligen full rulle hela dagen.


Igår hade vi en slapp dag. Jag var så himla trött. Men men jag tog mig ändå till stan. Ja min mage har krånglat en hel del. Förstoppad. Skit roligt. Så jag köpte nått för det, men även mat som får igång magen. Nej nu vill jag vara mig själv snart. Hoppas den kommer igång nu.


Första advent var det också. Så sjukt mysigt att tända ljus till frukost, lunch och middag. Alltså det är verkligen årets bästa tid detta. 


Sedan var det dags för pappavecka. Ja den här gången var han riktigt sugen på att få åka hem till sin pappa. Undra om det var pappa eller adventskalendern som hägrade mest?. Tokungen! Tack för den här veckan så ses vi snart igen...


Barnen och Anders gjorde även en snögrotta. Där har dom lekt hela helgen. Så roligt för som att snön kom tillbaka och nu får vi verkligen hoppas att den är här för att stanna. Ja till jul i alla fall. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards