johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2017

Ny vecka

Av Johanna Östlund - 17 oktober 2017 17:02

Tisdag och en ny vecka drog i gång igår. Halva oktober har redan gått, ja att njuta av hösten det hinner man då inte. Här springer tiden, veckorna och dagarna fram. 


Helgen gick fort den med. Vi var "barnlediga" på lördagen. Då vankades det nämligen lite fest för oss vuxna. Det var länge sedan och roligt hade vi. Rätt roligt att träffa folk från den här byn. Och jag hade turen att vinna en helt gudomlig lykta där från percekt home. Svart och guld. Kanske inte direkt min stil med den bröt av rätt fint här hemma. Tack för en rolig kväll!


Söndagen blev lugn. Att vara uppe till två hör inte till vanligheten. Så med all rätt blev det väldigt mycket soffhäng. Tur man inte mådde dåligt i alla fall. Har skonats rätt bra från det på senare. Ida fick skjuts hem av mormor och morfar. Skönt att slippa ge sig ut på vägarna. Hon hade haft det bra, mådde som en prinsessa. 


Igår var det måndag och det var återigen dags att återgå till vardagen. Tänk att ledigveckan ska gå så fort! Förmiddagsjobb och en trött morsa. Men det gick bra, jag överlevde. Sedan fick jag en mysig kväll med Sandra. En massa prat, te och härligt sällskap. 


Idag är det värre. Jag är så sjukt trött att jag knappt vet vad jag heter. Men jag fick hämta hem min prins. Älskade unge! Han var saknad och så roligt att visa upp hans "nya" rum. Han blev nöjd och då är jag nöjd. Blev faktiskt rätt mysigt där inne med lite mörkare väggar. Nu är det dags att göra lite mat till familjen. Sedan tänker jag bädda ner mig på soffan, tror jag.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards