johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2017

Ledig och renovering

Av Johanna Östlund - 9 oktober 2017 21:04

Måndag och ny vecka. Ja ta mig tusan gick eftermiddagsveckan i en väldig fart. Och det tackar jag för, så nu säger vi hej till ledigveckan.


Som sagt eftermiddagsveckan gick i en väldig fart. Ja över förväntan. Man bukar få någon dipp så där under veckan. Men hej å hå, inte denna gång. En bra vecka på jobbet alltså. 


Elias kom hem till oss i torsdags. Ja fy tusan vad jag saknade min älskade kille. Han hade då vart hos sin pappa lite för länge tycker jag. Men visst, man ställer upp för varandra. Eller hur? Så nu har vi honom till torsdag. Min fina kille!


Idag var det upp med tuppen som gällde. Ja dags att skjutsa Elias till skolan. Som alltid en glad kille. Så härligt att han tycker om det. Hoppas att det håller i sig, hela långa vägen. Idag var det utflykt med matsäck som gällde.


Ida och jag hade några timmar för oss själva. Vi började med byggmax för att sedan ta en storhandling på ica maxi. Sedan var vi redo för lite renovering. Ja igår åkte alla Elias saker ut från hans rum. Nu är det dags för honom att fräscha upp sitt rum. Gråa och vita väggar med star wars tema är hans önskan. Din önskan - min lag! Medans jag tog tag i väggarna, spackling, så lekte Ida snällt på övervåningen. Blev precis klar tills vi skulle åka. Men lite lunch han vi få i magen.


När vi kom hem var det dags att slipa. Och sen ett till lager med spackel. Sedan blev det kvällsmys för hela slanten. Och barnen somnade i lagom tid vid åtta. Så nu får vi vuxna lite kväll också. En härliga start på ledigveckan...


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards