johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2017

Söndag och oktober

Av Johanna Östlund - 1 oktober 2017 18:56

Välkommen oktober och den riktiga hösten. Nu håller jag tummarna för en fin och solig höst. Vore så härligt! Eller hur? För nu har det väl vart tråkigaste vädret någonsin. 


Och idag är det söndag. Ännu en vecka närmar sig sitt slut. Ja dom bara rullar på, som vanligt. 


Vi började dagen lugnt. Helt i min smak. Kaffe och soffhäng, kan det bli mycket bättre? Men att vara soffpotatis hela dagen går inte. Nej började röja där uppe. Och vips hade Idas möbler flyttas in i hennes rum. Jag hatar det, nu kommer det bli precis lika som alla andra gånger. Ja det är ju inte riktigt klart. Lister FATTAS! När kommer dom komma upp då mån tro? Jag hoppas det inte dröjer allt för länge. Ida blev i alla fall helt till sig och super glad över sitt "ny" rum. Och det är ju faktiskt det som räknas. 


När det såg någorlunda ut där uppe var det dags att ta tag i trädgården. Ja även där samlas saker på hög. Men nu är allt skit borta. Dessutom gjorde vi oss lite redo för vinter. Lite vinterstäd kan man väl kalla det. Plockade in barnens leksaker. Jag längde alla blommor som vissnat ner. Nu ser det lite bättre ut där också. Ida njöt av att få vara ute en stund. Ja det är egentligen inte min melodi, nu när vädret varit som det varit. Men jag överlevde!


Efter en super god middag i form av färsk pasta med röktlaxsås, nått hitte på och super enkelt var det. Toppen att det smakade lika bra som jag hade hoppats. Det ska jag göra fler gånger. Ja jo men sen kom en och hämtade Idas sminkbord som jag sålt iväg. Ja det känns faktiskt mycket bättre att sälja än att ställa in i garaget, som redan är överfullt med saker. Och det är ju fina grejer som hör hemma hos någon där det används. 


Nu är kvällen kommen och man känner sig rätt nöjd. Ida har tagit sig en dusch. Ja man blir rätt skitig av att vara ute och röja. Nu är det även min tur. Känner mig inte direkt fräsch om man säger så. Men först ska tvätten hängas. Nödvändigt ont! Sen blir det nog en kväll i soffan. Ida har redan gått in till sig och kollar på film. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards