johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2017

Tiden flyger förbi

Av Johanna Östlund - 28 augusti 2017 10:58

Måndag och en ny vecka har startat. Alltså hur fort kan en vecka gå? Förra veckan gick verkligen på max fart. Ingen tid för rast eller ro, bara framåt. 


Det var eftermiddagsjobb plus helg för min del. Vilket betyder att hela förmiddagen bara rullar på tills det är dags att åka på jobbet. Knappt man hinner med alltså. På jobbet har veckan gått bra, riktigt bra faktiskt. Skönt att allt är som vanligt igen. 


På måndag och tisdag var jag ledig för att följa med Elias till skolan. Alltså jag kan verkligen inte fatta att min lilla kille har börjat i skolan. Om än bara förskoleklass men ändå. Häftigt! Och jag hade inte kunnat drömma om att det skulle gå så himla bra som det har gjort. Jag är riktigt stolt över min Elias. Inget grin utan han har snarare sprungit in till sina kompisar och knappt haft tid att säga hejdå till mamma. Älskade du du betyder allt!


I lördags var det lyskväll. Våra grannar kom förbi på lite mat och gott att dricka. En sväng ut till havet blev också. Massa marsaller. Så himla fint. Barnen skötte sig bra. Det är en bit att gå, men barnen turades om att åka vagn så allt gick bra. Att klättra på stenar och greja är verkligen roligt. När vi kom hem bad Ida om att få gå och lägga sig. När hände det senast? Då är hon verkligen trött. Och somnade gjorde hon på två röda. Elias satt uppe med oss en stund till. Mumsade ost och kex, vindruvor och cola. Vilken kväll! Strax efter tolv halv ett blev det godnatt.


Så det var en trött mamma igår kan man säga. Inte blev det bättre av att ha ett tolv timmars pass framför sig. Men det gick. När jag kom hem blev det soffläge. Allra först blev det att inspektera hemmet. Ja det går inte att jobba helg här. Då påbörjas många projekt. Igår var inget undantag. Idas rum var nästan helt utblåst. Hurra! Eller? Nja inte just då, men det blir nog bra när han är klar. 


Idag är det måndag. Vi tar en slapp dag här hemma. Rensa Idas leksaker och hämta paket är våra saker vi ska göra. Och det ska vi nog hinna med. Skön start på veckan!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards