johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 juli 2017

Slit och släp

Av Johanna Östlund - 21 juli 2017 21:20

Här hemma har vi fixat och donat i dagar två. Jag känner nu hur mör jag är och faktiskt trött. Men en godnatts sömn ska nog råda bot på detta.


Igår blev det ny gamla vardagsrummet klart och då var det målning som gällde för hela slanten. Jag slet som ett djur, ja nästan i alla fall. Taket fick sig en sista omgång, taklisterna fick sig en sista stryckning så att inte spikhålen syns, panelväggen som vi sparade behövde en uppfräschning och lister runt fönster och dörr behövde lite påfyllning av vitfärg. Nu är allt tipp topp, ja är i alla fall nöjd. Och ja nu har vi alltså vardagsrum där igen. Igår kväll flyttade vi ner allt. Lite sista piff fick bli idag.


Mitt i allt detta fick jag för mig att fixa rabatten vi har på framsidan. Senaste tiden har det liksom känns, hallå finns det någon blomma här eller är det en äng av ogräs. Ungefär, så det var absolut dags att göra något åt den. Nu är den nästan klar jag väntar bara på en leverans av blommor som inte kommit än. Mycket sten och gröna härliga växter, stilrent och den syns. Redan nu fast den inte är klar känns det väldigt bra.


Annars då? Jo men vi hann med en sväng till stan idag. Handlade en fång av rosa härliga rosor för 40 kornor. Helt klart värt det. Ibland kan kjelles. Vi har fixat "datorrummet" och på övervåningen. Så nu är nästan alla rum rätt hyffsade. Inte lätt att ha för många rum som man kan fylla med skit. Nu ikväll har jag förberett för morgondagens resa till Furuvik. Nu tänker jag nog kasta in handduken för ikväll. Ja jisses vad trött jag blev.


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards