johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 juli 2017

Tur och retur till sundsvall

Av Johanna Östlund - 14 juli 2017 08:50

Fredag morgon och här sitter jag med en kopp kaffe och bara njuter. Lugnet som är på morgonen, obeskrivligt. Barnen leker snällt tillsammans och jag har slängt in en maskin med sängkläder. En liten städdag idag kanske? Eller så hoppas vi att solen fortsätter lysa över strömsbruk så vi får gå ut och njuta lite. Vore inte dumt. 


Igår hade vi en lugn förmiddag hemma. Eller ja nästan i alla fall. Det fanns lite vi skulle hinna med innan vi for iväg. Och det hann vi precis. Det tog ett tag innan vi kom igång, som vanligt. När vi hade packat bilen full med kartonger och skräp som skulle slängas på återvinningen började det regna lite. Suck! Vi hann slänga allt precis innan det värsta kom. Hem och grävde upp lite blommor som syrran skulle få. Sen ville jag måla dörren en gång till, men det regnade. Men tillslut gav det med sig och jag hann precis färdigt innan mamma kom. Barnen lekte ut, cyklade och var i skogen.


Gjorde oss i ordning och sedan for vi - tur och retur sundsvall. Vi skulle hälsa på syster och en liten snabb sväng in på ikea. Eftersom vi inte skulle ha nått speciellt köptes det som föll en in. Lite såna där saker man önskar sig. Som liksom aldrig blir av att man köper. För min del blev det några nya handdukar, blommor till köksfönstrena plus nya krukor, badkarsmatta och krokar. Lite men ändå kostade det. Sedan hade vi tid att äta också och lite mer mer shopping. Barnen fick en varsin sak, tvål och handkräm, en ny tröja till mig själv faktiskt. 


Nöjda packade vi in oss i bilen och virrade iväg mot timrå. Ja jäklar så fel vi åkte. Av någon anledning kom vi till ett ställe som dom bott på för flera flera flera år sedan. Man kan inte lita på gps, eller kanske oss själva. Vi packade ut allt som skulle med in för att märka att dom inte bodde där. Skrattandes och en aning förvirrade ringde vi och hörde hur vi skulle åka. Patrik kom och hämtade oss och tillslut kom vi fram. Ja jisses, mycket ska man vara med om. 


Väl framme behövde vi kaffe. Vi fikade, barnen lekte och sedan gick vi till en lekpark innan vi såg att klockan var lite väl mycket. Och det var dags att åka hemåt. En snabb sväng in till ica blev det innan vi tillslut kom hem runt åtta tiden. Jag packade upp och barnen lekte med sina nya saker. En bra dag!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards