johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 juli 2017

Jag vill bli mig själv

Av Johanna Östlund - 12 juli 2017 22:00

Kan det redan vara onsdag? Ja tydligen... Dagarna har minst sagt flugit förbi. Det har vart blandad kompott av lite allt möjligt.

I lördags var det 30-års fest. Det var länge sedan vi gjorde oss lite fina. Så det var verkligen på tiden. Vi grundade med en flaska bubbel som blev kvar efter nyår. Sedan gick vi till Anders kompis på gatan och umgicks innan svärmor skjutsade oss till festen. Det var en rolig kväll med god mat, dans och härliga människor. Klantig som jag är så lyckades jag ramla och skrapade upp knä. Det var på en loge med brant trapp och där flög jag. Det gick bra, men jag är fortfarande öm. Under tiden vi hade en trevlig kväll var Ida med farmor och farfar och hade det bra.

Söndagen fick i lugnets tecken. Lite mör, man är liksom inte van det där längre. Vi låg ute och sola. När Ida kom hem blev det bad och bara en massa mys. Och en tidig kväll.

Vi började måndagen med en storhandling. Sedan på vi oss ute. Jag solade och läste bok och Ida badade och lekte. När kvällen kom var det äntligen dags att hämta Elias. Som jag saknat honom! Det blev en massa mys innan det blev en sen kväll. Ja det är verkligen sommarlov nu. Sena kvällar och sovmorgon.

Igår hade vi en riktig hemmadag. Barnen lekte snällt och jag kunde göra det jag ville. Inge sol och semester betyder att jag kan hitta på vad som helst. Jag började helt enkelt att måla ytterdörren vit. Redan efter första strykningen kändes det bättre. Hoppas jag kan göra ett lager till imorgon. Sen snurrade dagen på av bara farten.

Idag blev det en sväng till stan. Jag hade bestämt mig för att fixa i badrummet. Så lite nytt behövdes. Det blev A&H, Kjelles och systemet. Synd bara att himlen öppnade sig. Vi blev lite blöta om jag säger så. Vi hittade lite nytt som skulle passa in. När vi kom hem började jag att fixa och barnen lekte med grannbarnen. Det blev rätt bra, under dom rådande omständigheterna. Bort med massa skit, två påsar. Och vips kom kvällen och jag blev grymt trött. Lite vila och sen har kvällen snurrat på.

Annars då? Jag börjar bli less. Riktigt less! Jag vill ha tillbaka mig själv. Fyra veckor med blod går mig snart på nerverna. Jag vill gå vidare. Inte behöva ta hänsyn till denna sköt nått mer. Det var vad jag behövde få ur mig ikväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards