johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 juni 2017

Och så var det fredag igen!

Av Johanna Östlund - 9 juni 2017 20:02

Fredag och så kom helgen igen. Fy vad fort veckorna går. Men just nu är det okej. För om två veckor går jag på sju veckors semester. Härligt!

I onsdags hade vi en lugn dag. Jag började dagen men en sväng på stan. En ny tröja och olja till bron blev det. Och ja lite annat smått och gott också. Sedan träffade jag mamma och Ida på buspalatset. Där vi även åt lunch och lite mer lek innan vi for hemåt.

Ida lekte lite med grannbarnen innan vi återigen packade in oss i bilen för att åka till Byggmax denna gång. Köpa det som fattades till altanen. Så snart är den kanske klar. Sedan återstår bara trappen och ett plank. Vi byggde lite och jag oljade in bron. Kvällen kom fort och det var dags att göra kväll.

Igår hade vi mycket att göra. Vi började med att vänta på sotarn. Jag tycker inte om när någon ska komma mellan två tider. Den där väntan. Ida skulle på dagis i ett par timmar. Dom skulle på utflykt. Kolla om det vuxit sockerdricka i ett träd, äta popcorn, träffa draken Berta, äta ute. Hon var glad och nöjd när jag hämtade henne. Sedan tog vi oss faktiskt en powernap. Så skönt, för gud så trött jag var.

Innan kvällen kom fick Ida ut och lekte en stund innan vi skulle åka. Hon skulle vara hos moster och Wille någon timme medans jag var på middag med jobbet. Anders jobbade över. Det blev en sen kväll för oss alla.

Idag har vi myst här hemma. Städat både uppe och nere plus båda toaletterna. Mys i soffan. Vart ute. Tacosmiddag med jordgubbar och glass till efterrätt. Och nu har vi bänkat oss i soffan. En rätt trött fredag. Men jag fick i alla fall brev från sjukhuset idag och en tid är bokad. Det ska bli skönt att veta och inga fler blodprover ska tas. Så ja nu håller jag tummarna. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards