johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 juni 2017

Ledighet och kalasfirande

Av Johanna Östlund - 6 juni 2017 20:59

Helgen gick som rinnande vatten. Som alltid lika fort. Fast det kommer man på när man går hem på söndagkväll - att det inte alls var så farligt som man tyckte i början på veckan. Tur är väl det.


Efter jobbhelg kommer ledigvecka. Alltid lika skönt. Det bästa av allt är att nästa gång jag går av jobbhelgen (midsommarhelgen) går jag på semester i sju veckor. Hur låter inte det.? Bra i mina öron. Som jag längtar. Känner att jag behöver en lite längre ledighet just nu. 


Igår var det måndag. Barnen förstår inte riktigt att vissa måndagar får vi faktiskt sova. Uppe tidigt som vanligt. Efter frukost och lite sånt åkte vi in till stan. Bilen skulle besiktas och Elias skulle hem till pappa. Två flugor i en smäll. Bilen gick igenom. Men som alltid är det någon jäkla lampa som slutat lysa. Suck! Denna gång ska dom byta innan nästa besiktning. Dom blir inte så glad då. Och ja det är jäkligt onödigt men jag slipper ombesiktning i alla fall. Vi vinkade hej då till Elias. Syns om en vecka. 


Innan Ida och jag åkte hemåt blev det en handling på maxi. Och där träffade vi Elias, Edwin och Sara igen. Ännu en gång sa vi hejdå för att sedan handla klart. Även en sväng i på A&H blev det. Fast det ångrar jag. Dom hade lite rea på kläder och hittade en fin klänning till Ida som jag tyckte att vi skulle köpa. Efter ett tag hittade hon en annan, en elsaklänning, som hon promt skulle ha. Men jag vägrade! Och då blev det skrik och grin genom hela affären. Eller ja vi tog det vi hade i korgen och gick sedan för att betala. Jäkla unge att skrika. Skämma ut mamma på det viset. Är hon i fyra-års trotsen eller vad är det? För så här har hon då aldrig gjort. Hem kom jag med en arg tjej.


Resten av dagen var hon ute och lekte med grannbarnen. En lite lugnare lek nu när inte storgrabbarna är med. Då vet man inte vad som kan hända. Tydligen tyckte dom att det var helt okej att bryta sönder ett äppelträd. Skogstokig var bara förnamnet, tur inte jag var hemma. Och jag kunde köra några tvättmaskiner. Fattar inte att tvättkorgen kan vara så full jämt. Nu var det extremt. Till kvällen kom en lortig tjej in. Ett bad och hopp i säng. Och en lagomt lugn kväll för oss vuxna. 


Idag är det sverige nationaldag. Men det skippar vi. Istället firar vi våran älskade mamma och mormor. Världens bästa! Efter lite morgonmys, lek med garnnbarnen och tvättning så åkte vi till stugan för att fira mamma på sin 53-års dag. 


När vi kom var inte vädret det bästa. Så vi myste i stugan. Efter någon timme blev det helt ljuvligt. Solen sken, vi fick god mat och efterrätt. Klockan hann bli rätt mycket innan jag åkte hem helt själv. Ida hade turen att få stanna kvar. Även jag hade tänkt göra det, men fick ett argt nej av Ida. Hon ville nämligen mysa med mormor och morfar helt själv. Och ja det kan ju faktiskt vara rätt skönt att få vara hemma själv med min stora älskling. 


Nu börjar kvällen göra sig påmind. En trött mamma efter en lång dag.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards