johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 maj 2017

Där tjänade vi 40.000

Av Johanna Östlund - 19 maj 2017 21:08

Fredag och helgen är här. Ja veckorna går minst sagt fort och det gäller att ligga i för att hinna med.

I onsdag var det återigen dags att ta ett blodprov. Vi får hoppas att värderna blir bättre. Nått annat är inte att tänka på. Nej operation eller någon slags medicin vill jag verkligen inte vara med om. Så jag hoppas på det bästa. Medans var barnen i Sågtäkten och lekte. Och sedan kom även Anders så då blev det fika där innan vi tackade för oss.

Igår tog vi en riktigt borta dag. En dag med mormor. Lek, fika och mat. Riktigt bortskämda blev vi. Efter några timmar var vi tvungen att åka. Det var familjedag på Elias dagis. Sång och picknick. Efter det ville Elias åka hem till pappa och det gick bra så det fick han väl. Ida och jag åkte hem för att vänta in ännu en tak kille. Och jag kan väl säga som så att vi nu har tjänat 40.000 kronor. Hur kan det vara möjligt att samma jobb kan kosta så olika. Vi är nöjd och hoppas nu att taket blir bra när han väl sätter igång.

Denna dag har gått riktigt fort. Vid tolv var det dags att hämta Elias på dagis. Men innan handlade vi lite och sedan blev det lek i lekparken alldeles vid dagis. Och sen kom en glad kille, över förväntan. Dom hade fått rita, leka och varit ute på rast. "Jo jag gjorde till och med mål mot dom STORA grabbarna mamma". Så jag tror nog ändå att det hade känts rätt bra för honom. Hurra! Innan vi åkte hem blev det lunch på max. Ja ibland får man. Sen har barnen vart ute hela eftermiddagen. Lekt lite med grannbarnen. Anders och jag har satt igång med altanen. Att gröva hål och få det rakt och försöka förstå hur allt ska byggas är inte lätt för en annan. Men jag hjälper så gott jag kan. När vi kom in blev det sen middag, som alla verkligen sluka i sig. Och sen tv häng och lite gott. Nu sover barnen och ja även vi vuxna blev riktigt trötta. En dag imorgon också va?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards