johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 februari 2017

Och så var det måndag igen

Av Johanna Östlund - 27 februari 2017 21:15

Måndag och ny vecka. Den där helgen såg man inte mycket av. Dessutom är det mars om ett par dagar. Va? Började inte februari alldeles nyss?. Mot åren och härliga tider.

Helgen försvann lika fort som den kom. I fredags åkte barnen med mormor och morfar. Bowling och bad. Till kvällen kom Elias hem, ja han ville vara ensam barn här hemma. Det fick han och som han nöjt. Medans Ida nöjt minst lika mycket av att få åka hem till mormor och morfar.

Under lördagen och söndagen hade vi riktiga hemma dagar. Mys med barnen. Fixa lite och ja dom dagarna gick dom med. Det var även dags för Elias att åka hem till sin pappa.

Vi började veckan med en rivstart. Förmiddagsjobb för min del. Upp i ottan! Men det gick bra och dagen rullade på. Och efter jobbet blev det en snabb handling innan jag hämtade Ida på dagis. Det var en trött tjej. Vi stannade ute en stund, ja det hade kommit lite snö som skulle bort. Ida lekte och jag skottade. Sedan var det dags att göra mat och typiskt nog somnade Ida. Vaknade efter någon timme, suck. Vi får se hur den här kvällen blir. Känner att det snart blir sängen för mamman i alla fall.

En rätt bra start!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards