johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 februari 2017

Söndag

Av Johanna Östlund - 12 februari 2017 22:06

Söndagen är här och min lediga helg lider mot sitt slut. Ja nu är det bara att tagga för en hel vecka med jobb. Suck! Hoppas den blir bättre än den här veckan var och hoppas att den går FORT.

Söndagen började med mys morgon. Barnen vaknade tidigt, som vanligt. Vid halv åtta när jag klivit upp och gjort kaffe så låg dom på sina rum och kollade på film - dagens ungdom. Rätt skönt för trötta föräldrar så där på morgonen.

Förmiddagen rullade på. Jag åkte iväg med en massa kartonger. Så skönt när det är gjort. Synd bara att det fylls på så fort. Sedan tyckte jag att vi alla behövde lite frisk luft. Att sitta i solen på trappan var inte helt fel. Men efter en fotbollsmatch och en lite skoj blev det kallt. Så vi gick in i värmen.

Efter lite lunch blev det spel - så härligt att lägga ifrån sig tv, dator och tv-spel för en stund. Det blev ticket tog ride och ett frågade spel för barn. Oj så roligt ticket tog ride var. Jag är ingen spel människa. Fråge spel är jag urusel på och monopol och sånt är rätt tråkiga enligt mig. Just detta var verkligen något i min smak. Så det kommer vi helt klart spela fler gånger.

Framåt eftermiddagen kom Elias pappa med familj - dags för pappavecka. Dom hade med sig paket till både mig och Ida. Tack så mycket! Fika och lek blev det innan dom for hemåt. Syns om en vecka!

Kvällen blev lugn. Anders for på innebandy. Ida och jag blev själva någon timme. Ett kvällsbad blev det för Ida och lite kvällsfika innan det var dags att hoppa i säng. Jag själv satt och kolla typsnitt. Japp nu ska jag göra det, jag vågar (tror jag) och hoppas att det blir snyggt. Jag tänker tatuera in barnen, något jag har velat göra länge. Så vi får se jag kanske får tummen ur.

Nu tänker jag säga godnatt....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards