johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 februari 2017

Kalasdag!

Av Johanna Östlund - 11 februari 2017 20:03

Lördag och det var dags för fyra års kalas, plus 28, men det var inte så viktigt. Alltså var det en massa förberedande innan alla gästerna kom. Men eftersom jag var lat och gjorde det lätt för mig hade jag inte så himla mycket att göra - läget under kontroll. Vilken härlig känsla. 


Men allra först hade vi en mysig och lugn morgon. Kaffe vid köksbordet i lugn och ro. Det är min melodi. Fast ja, jag tror jag börjar bli lite snurrig. Eller vad det nu kan vara. Jag yrade lite, ja närmare bestämt kvart över fem var jag påklädd och klart. Klar för vad tänker ni? Jo men jag var helt inställd på att åka till jobbet då, lite sen och stressad så där. Men jag kunde hinna dit innan klockan blev sex. Sen kom jag på mig. Frågade Anders om jag verkligen skulle jobba. Svart blev NEJ. Lika bra att sova vidare.


Framåt tio var jag klar med allt. Tårtan var redo. Alla såser vad gjorda och potatisen var skalad. Anders hade dammsugat och jag hade tvättat lite. Ja men då så, nu får gästerna komma. En lång väntan, tyckte barnen. Mitt i dagen kom dom första, moster Erika och Patrik. Efter någon timme var vi alla samlade. Kalaset kunde börja.


Både jag och Ida fick mycket fint. Ida fick mest pengar. Men jag tror nog hon blev väldigt nöjd med tv:n som hon fick av mormor och morfar. "Nu kan jag kolla på vad jag vill mamma". Dessutom var det en smart tv så hon kunde använda netflix och sånt också. Jag fick fina ljuslyckor, pengar och lite gott och blandat från Erika och Patrik, ja sånt där roligt. 


Efter paket öppningen var det dags för mat. Olika fiskar med potatis, sås och grönsaker. Sedan blev det fika med tårta och kakor. Så klart hann vi med en hel del annat också. Barnen hann lek med dom flesta, spela spel och kortspel. Tack för allt alla som kom. Det är så roligt att ses.


Nu är kvällen här och luften gick ur mig. Tröttheten kom liksom som ett brev på posten när alla åkte. Nu ligger barnen i sina rum och kollar på film, en lugn kväll. Men nu ska dom nattas. Och jag hoppas på en lugn kväll i soffan.


             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards