johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Grattis världens bästa Ida

Av Johanna Östlund - 7 februari 2017 19:03

För fyra år sedan blev jag tvåbarnsmamma. Världens underbaraste dotter kom då. Min fina, kloka och helt galna tjej. Tänk vad tiden går fort... Grattis världens bästa Ida!

Åå nu blev jag så där bebissugen. Och ja en tre kommer, om det går, men inte precis just nu. Inte läge liksom. Men jag har alltid sagt att innan trettio ska jag vara klar och det tänker jag hålla. Tur jag vet om några som väntar tillökning så man får stilla suget. Haha!!

Vi gjorde morgon klockan tre här hemma. Ida riktigt så tidigt behöver man väl inte kliva upp? Eller hur? Okej det hade hänt en liten olycka. Men nej det är inte okej.

Efter att ha slumrat på soffan var det dags att kliva upp vid fyra. Gjorde mig i ordning och väckte Anders. Klart vi ska sjunga för våran fyra åring. Och presenter så klart. En nöjd tjej. Som blev mest glad för en rapunsel barbiedocka.

Jag åkte till jobbet. En tråkig dag. Samma samma. Vilket gör att det går extremt långsamt. Efter mycket om och men var dagens skift slut.

Åkte och hämtade två trötta barn på dagis. Tur att moster Sofia kom och piggade upp oss. Barnen lekte och hade roligt. Och det blev ännu mer paket för Ida. Kjol och ponny hästar. Mat och efterrätt hann vi med innan hon for hemåt.

Och det blev lugna gatan. Ida la sig i Elias säng för att kolla på film. Och där somnade hon. Elias spelar tv-spel. En lugn kväll blir det och även jag är trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards