johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 februari 2017

När bägaren rinner över

Av Johanna Östlund - 6 februari 2017 21:38

Helgen gick som vanligt fort. Med både med och mot gångar. Och nu har tydligen en ny vecka rullat igång.

Helgen försvann lika fort som den kom, känns det som. Vi fick till två fina dagar.

Under lördag förmiddag möblerade jag inne i matrummet. Och ja nu är det väl ungefär som jag tänkt mig. Nu saknas bara ett vitt och härligt tak plus taklister, så klart. Även att ett nytt matbord ska köpas och några fler stolar. Nu är det ett rum igen!

Framåt eftermiddagen åkte jag till forsa. Hade 10 kg köttfärs att hämta och en glad liten kille. Ja det fick bli mammavecka en dag tidigare. Inte klagar jag för det.

Kvällen blev lugn. Lena var här när vi kom hem, så barnen var med henne. Fast Elias var mest intresserad av dom nya sakerna jag köpte i Sundsvall. Och vips blev det kväll.

Igår hade vi en mysig hemmadag. Pizzamiddag, spela tv-spel tillsammans, ja sånt där man bara drömmer om ibland. Alla glada och nöjda.

Men allt det bra kan vända fort. Trötta barn - som blir till monster. Om bägaren var nästan fylld så blev den det innan kvällen var slut, om jag säger så. Är ni också så? Fyller bägaren under flera månader och när det rinner över så blir det nästan som ett vulkanutbrott.

Ny vecka med nya möjligheter. Den startade bättre än förra slutade. Förmiddagsjobb för mig. Vilket gick bra. Hämtade sedan två glada barn på dagis, sånt blir jag glad av. Mat skulle göras och sen dog jag. Med bara några timmars sömn natten innan var jag inte direkt pigg. Somnade på soffan och när Anders väcker mig har han lagt båda barnen och vi får en mysig kväll för oss själv. Härligt! Men nu är det dags för sängen, en tidig morgon väntar med skön sång och paket till våran blivande fyra åring.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards