johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

Lillördag

Av Johanna Östlund - 18 januari 2017 19:19

Helgen försvann lika snabbt som den kom. En ny vecka har rullat igång, och ja vi har faktiskt kommit ända till onsdag. Hur får man stopp på dagarna? Dom vill liksom gå lite för snabbt känns det som. 


Helgen avslutades med en mysig dag. Eller hur var det nu? Jag fick börja med att sanera lite. Ja det var någon som var lite klen efter utekvällen. Men sen blev det bara bättre. Barnen fick träffa moster Sofia och hon tog med sig dom till stan för lite shopping. Lyckan var total. Sen gick allt för runt. Kvällen kom och Elias pappa med familj kom. Efter lite fika och lek tackade alla för sig. Hej då min älsklings kille! Det blev en tidig kväll för oss alla. Dags att återigen komma in i rutinerna. 


Måndag och det var dags för jobb, skola och dagis. Nu är allt precis som vanligt igen. Vardagen rullar på. Jag jobbar förmiddag den här veckan. Så jag var uppe med tuppen och for innan resten av familjen klev upp. När klockan äntligen var två åkte jag hemåt men först hämta Ida på dagis. Och efter maten dog jag. Varför ska man vara så trött? Nej usch och fy vad jag är trött nu för tiden. Jag piggnade lagomt till när det var dags att börja gå till sängs. Suck! Varför gör jag så där?


Igår hämtade Sofia Ida på dagis. Så efter jobbet åkte jag hem till mamma och pappa. Fast först fick jag hjälp med en laddare till bilen av en arbetskamrat. Plus att jag köpte en hårfärg. Hos mamma och pappa blev det middag och sen efter lite prat åkte vi hemåt. Då hade klockan tickat iväg till halv sex eller nått. Efter sex kom vi hem. Då var det bara att köra på. Färgade håret och lite smått och gott. Men när klockan blev åtta blev det tugnt. Att somna på soffan var riktigt skönt. Där låg jag tills det var dags att gå till sängs. 


Idag fick vi hem tapeterna som vi ska ha i matsalen. Lite besviken blev jag. Trodde att mönstret skulle vara mera grått, men jag känner ändå att det kommer bli bra. Det kanske hade blivit lite mycket annars. Så jag tapetserade några våder. Medans Ida åkte hem till farmor och farfar och Anders på innebandy träning. Lugnt och tyst. Ida har nu kommit hem och precis lagt sig. Jag ska ta en dusch och sedan blir det nog snart natta för en annan också.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards