johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 januari 2017

Ledigvecka och mammavecka

Av Johanna Östlund - 11 januari 2017 08:35

Äntligen blev det ledigvecka och i samma veva började mammaveckan. Det är ett sånt där tillfälle man blir glad och hel. Nu kör vi och gör denna vecka till nått bra!


Helgen gick sakta när man var mitt upp i den. Nu känns det som att den ändå gick fort. När man sitter här en onsdag och ser tillbaka. Visst är det konstigt?. Och att det gick en riktigt förskräcklig gubbsjuka gjorde inte saken bättre. Ja men ni vet 11 gubbar och nästan alla har en riktigt mansförkylning. Ni kan gissa va!! Och så klart fick jag den också. Så nu är det väl okej att klaga? Eller varför den verkar inte bita lika hårt på mig. Eller är det bara det här som är en riktigt mansförkylning? 


Efter jobbet på söndagskvällen åkte jag till Forsa för att hämta Elias. Det var en glad kille som haft sitt 6-års kalas hemma hos sin pappa, eftersom han fyller år när han är hos mig. Mycket fint hade det blivit. Efter lite kaffe och tårta åkte vi hemåt.


En ny vecka kom. Vi började som vanligt med måndagen. Här hemma var det tomt i alla sorters skåp så en rejäl handling behövde vi. Barnen och jag åkte till ica och efter en lyckad handling kunde vi åka hem med all mat. Ni med barn vet hur det kan vara, dom få gånger man slipper tjat och gnat är man glad och nöjd. Måndagen fortsatte med att renovera. Jag satte upp renoveringstapet. Medans lekte barnen både ute och inne. Sen blev det mys resten av dagen. Med lite spel och soffmys.


Igår hade jag dumt nog tagit på mig ett extra skift. Det känns allt så bra innan. Men när det väl är dags ångrar man sig och när man väl är på plats rullar det ändå på. Eftersom det var eftermiddagsskift behövde vi barnvakt i några timmar. Barnen fick åka hem till Elias pappa och leka lite. Alla nöjda och glada. Vi åkte lite tidigare. Elias skulle hinna bygga lego och greja, presenterna han fick i söndags. Vi hann äta lunch och fika innan jag skulle på jobbet.


Kvällen spenderades alltså på jobbet. Ja jäklar vad jag fick jobba, skit körning. Tänk er att springa i trappor var femte minut. Upp och ner! Ta ut pallar och strippa ihop två pallar. Okej jag vet att ni inte fattar, men det betyder att vi jobba nästan hela tiden under dom 9 timmar vi var där. Ja inte undra på att det blev över 61 ton kör under detta dygn. 


Nej nu är det bäst att jag sätter fart med dagen. Vi har mycket som ska göras den här veckan. Förberedas till kalas, renovera (så att vi i alla fall kan sitta i "matsalen" under kalaset), tvätta & städa, fixa & dona, byta gardiner (bort med julgardinerna som inte kommit ner än). Och idag ska jag och mamma överraska barnen lite. Så som sagt det är lika bra att göra sig klar för dagen och sätta fart.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards