johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 januari 2017

Helgen i antågande

Av Johanna Östlund - 6 januari 2017 10:51

Det var väl med en väldans fart denna vecka har gått. Helgen har redan så gott som börjat. Fredag redan? Och dessutom fick jag höra att det var röddag idag. Man har inte riktigt koll på dessa strödagar när man jobbar skift. Jag vet inte hur många gånger vi tagit dagis just på sådana dagar. För en annan är det väl bara att inse att det ändå blir jobb liksom. Och inte gör det mig nått. 


Jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta den här veckan. Det har vart bra dagar och mindre bra dagar. Jag har fått upp några enstaka våder av renoveringstapeten. Nu kan jag inte göra när vi eldar som aldrig förr. Ja för det blev liksom lite kallt. Men innan nästa lördag så bara måste alla väggar vara klara och rummet vara städat och fint. Det vankas kalas nämligen. 


Någon sväng till affären har det blivit. Paket att hämta ut och gömma undan lite saker. Som sagt nu drar vi igång med kalas på kalas, snart är det över. Men mycket planering innan och presenter som ska köpas. Tur att vi slår ihop mig och Ida i alla fall. 


Idag kör jag på ett tvättrace. Sängkläder som hänger ute för att frysa bort allt snusk som är i dom. Skulle vilja städa också, men det hinner jag nog inte. Om inte min andre hälft överraskar vill säga. Toan kanske hinns med. Inte lätt att få alla timmar man behöver. Det värsta med att jobba eftermiddag. 


Julen är nästan borta. Bara gardinerna i köket och granen kvar. Suck! Bort med skiten bara. Visst är det skönt när den försvinner? Istället fram med tulpaner och andra härligheter.


Som sagt det är eftermiddagsvecka för mig plus helgen. Jobb hela veckan. Sedan tar jag en välförtjänt vila. Eller jag ska jobba en dag. Men det ska väl gå. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards