johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 december 2016

Julafton

Av Johanna Östlund - 25 december 2016 09:15

Igår kom dagen, dagen vi alla längtat efter - självaste julafton. Som alla andra år försvinner den lika fort som den kom. Även om vi fick en underbar dag tillsammans.


Vi började dagen lugnt. För att sedan ställa till med frukost, risgrynsgröt och skinkmacka. Erika och Patrik kom för att äta med oss. Ida fick en julklapp av dom redan då - en elsaklänning. Behöver jag säga att ungen blev nöjd och bodde i den resten av dagen. Jag fick mitt paket också. En fin sak att ställa blommor, ljus och sånt på. Den kommer nog passa perfekt till våran blivande matsal. En mysig morgon helt enkelt. 


När dom åkt gjorde vi oss i ordning för dagen. Även om det egentligen inte spelar någon roll hur man ser ut, vill man göra sig lite finare än vanligt. Dessa tillfällen kommer inte speciellt ofta.


Mitt i dagen åkte vi till Anders farmor för att önska God Jul och lämna en blomma. Vi stannade en stund. Vi hade en tjej med oss som var lite otålig. Hon skulle till farmor och farfar. 


Där fick vi en fin och lugn dag. Lite glögg, mat och fika. Ja men ni vet. När magen äntligen börjar lätta lite ska det fyllas på mer. Precis som en jul ska vara. Den där tomten var lite seg och när han äntligen kom var han lite tokig och Ida blev lite blyg. Julklappar fick hon men tomten fick ingen kram. 


Vi åkte hem vid sju tiden. Ganska bra tid. Då hann vi leka med dom nya sakerna och spela spel innan det var dags att lägga oss. Anders och jag avslutade dagen framför tv med tomten är far till alla barnen.


En bra dag. God Jul till er alla!


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards