johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 december 2016

Första december

Av Johanna Östlund - 1 december 2016 18:37

Att vakna upp till december var en fröjd. Jag har nästan aldrig sett barnen så glad och förväntansfulla. Direkt gick barnen upp och började öppna sina kalendrar. Ja äntligen var det dags! Eftersom vi var uppe i ottan hann vi även se julkalendern på tv:n. Jag tyckte att den verkade bra. Elias skakade bara på huvudet. Vi får helt enkelt se hur den artar sig.


En lagom ansträng start på dagen. Ett par koppar kaffe gjorde så att den fanns en massa energi. Vad ska vi göra idag? Vi behöver handla, så att vi får lite mat i magarna. Medans vi förberedde oss skickade jag snabbt iväg ett sms till svärmor om hon hade lust att passa barnen medans jag handlade. Det kunde hon och barnen blev återigen överlyckliga. Jag kunde åka och handla i lugn och ro. Barnen var i tryggt förvar och hade dessutom roligt. Det känns bra. En härlig andnings paus för den här mamman, som terapi. 


Innan jag for och hämtade dom hann jag slipa den sista stolen. Vilket kändes bra att få gjort. Ja det mesta av mina dagar har nämligen gått åt till att slipa och måla. Nu får jag verkligen hoppas att slutresultatet blir bra. Sen for jag till Sågtäkten. Som alltid blev det kaffe och kaka innan vi kunde åka hem igen. 


Då har jag varvat målning med matlagning, torka bajsrumpor, hjälpt med ditten och datten. Nej man får inte göra nått för länge, man blir alltid störd på nått vis. Men nu är det bara ett par strykningar kvar på den sista stolen innan alla är färdiga. Och sen är det bara bordet kvar. 


Kvällen kom fort idag. Men har man full fart från start blir det lätt så. Vi myser väl på här en stund till innan det är dags att börja lägga barn och allt sånt. Det känns som att det vart en bra dag utan tjat och gnat och arg morsa. Heja heja! Mer sånt.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards