johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Första advent, ledig och målning

Av Johanna Östlund - 29 november 2016 18:51

Som alltid bara försvinner dagarna. Varför måste tiden gå så snabbt?

Helgen försvann med en rasande fart. Och äntligen blev jag ledig. Inte nog med det var det första advent. Ja nu ger vi oss verkligen ut i juletid. Vad härligt! Söndag innebär byte av vecka och nu var det min tur att få hem min älskade kille.

Igår blev en blandad dag. Jag började med att ta hand om hemmet. Lite tvätt och sånt som bara väntade. Jag hann även slipa en stol och lite vitfärg fick den också. Nu är det bara tre stolar och ett bord kvar. På eftermiddagen gav vi oss iväg. Mot Gnarp och säcken. Där hittade vi lite. Men bara till mig och Ida. Till Elias dög inget. Tänk vad enkelt det skulle vara om han inte brydde sig så mycket - jag vill bestämma kläder. Vips kom kvällen och kaoset. Som alltid lika trevligt. Eller??

Idag bara flöt vi omkring här hemma hela förmiddagen. Lite mer tvätt och barnen lekte snällt. Mitt i dagen begav vi oss mot stan. Vi behövde handla sånt där tråkigt. Och sen blev det så klart lite roligt. Barnen köpte bland annat en varsin stjärna till sitt rum. Ida en rosa och Elias valde en i guld. Sedan var det dags för ett tandlökarbesök. Det gick alla tiders för Elias. Eftermiddagen bara försvann och nu är kvällen här. Vi har myst ner oss i soffan och kollar på barnprogram. Sedan blir det hopp i säng för mina små. För nu vill jag ha en lugn och skön kväll.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards