johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 november 2016

Snart helg

Av Johanna Östlund - 24 november 2016 11:55

Här hemma rullar dagarna verkligen på. En ny dag, en ny dag och vips är snart helgen här. Redan torsdag om jag förstår rätt. Skrämmande!!


Jag jobbar eftermiddag den här veckan. Snabba förmiddagar hemma och vips ska man hem och sova. Nej Anders har jag inte sett sen i söndags. Tråkigt, men snart har jag ledigvecka. Som jag längtar!


Snabba förmiddagar är bara förnamnet. Men lite har vi hunnit med. Idag åkte vi till Gnarp för att hämta en fotpall som jag köpt genom köp och sälj på facebook. Ja ibland är den sidan bra. Vi tjänade i alla fall 1100 kronor, just nu i alla fall. Det var fel färg, men med en filt och en fäll så passade den in jättebra där uppe. Så vi kan nog avvakt att köpa nytt överdrag så länge. Ibland får man vänta... 


Lite mer jul har vi hunnit få fram också. Hittade en gamal dörrkrans som passade bra på ytterdörren nu när jag inte gjort mig någon egen. Två julstjärnor köpte jag på albert och herbert i början på veckan. Som nu pryder fönstrena på övervåningen. Lite lite lite mer hyacinter har fått flytta in. Men mer jul än så här blir det inte. Inga tomtar eller prydnadssaker. Men jag är nöjd.


Annars har jag försökt hinna med det vardagliga också. Tvätta, plocka och diska. Man gör det man hinner helt enkelt. Hinner man inte allt springer inte "skiten" i från en, den väntar snällt tills nästa dag. 


Nej nu kör vi fyra snabba dagar.... Ledigvecka jag längtar efter dig.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards