johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Ursäkta röran

Av Johanna Östlund - 20 november 2016 21:10

Jag hinner inte riktigt med tiden känner jag. Dagarna har bara sprungit förbi. Vips kom söndagen och helgen är slut för den här veckan.


Helgen eller närmare bestämt fredagen började i lugnt mak. Vab även denna dag för mig. Vilket betyder att jag fick några härliga timmar med mina barn. Ida var betydligt piggare. Eller ja hon har inte känts speciellt sjuk. Men eftersom hon kräktes vågade vi inte ha henne på dagis. 


Det var även begravning denna dag. Så vi skjutsade barnen till mamma och pappa, som planen alltid hade varit. Vi åkte till Forsa kyrka. En fin och sorglig begravning. Som avslutades med smörgåstårta och tårta. 


Vi hämtade två barn som helst hade stannat längre. Så härligt att dom tycker om att vara hos sin mormor och morfar. Det värmer! Väl hemma blev det en slapp fredagkväll med pizza och godis. Ibland får man...


Lördagen började bra. Efter en lugn morgon åkte Ida och jag till stan. Jag hade planen på att göra lite julmys här hemma. Det verkade inte min sambo hålla med om. Vi har pratat lite flyktigt om att möblera om här hemma. Flytta upp vardagsrummet och tabort lekrummet och göra det till vårt sovrum. Att göra matsal av det gamla vardagsrummet, ett "fin" rum. Och det ska göras NU. Suck, dubbel suck! Okej vi kan väl börja lite lugnt. Ett rum i taget. Jo hej du... Alla rum flyttades och till kvällen var vi nästan klara. 


Vilket vi fortsatte med idag. Det sista finliret. Och nej det är inte klart. Finns mycket som ska göras först. Eftersom allt inte går på räls när vi ska göra nått. Var det självklart att det inte gick som vi tänkt nu heller. Vi fick inte upp soffan. Det blev helt enkelt alternativ två. Använda min gamla ektorp soffa. Nu behöver vi en sådan fåtölj och fotpall. Ingen som har någon som ligger och skräpar hemma? Eller ska vi byta mot en soffa? Ja den skulle vi behöva göra oss av med. Och ett blått matbord, nej tack. Det skulle behövas målas, så snart som möjligt. Någon gång i framtiden ska matsalsrummet göras om. Som sagt vi har att göra, hela tiden.


Julen hann komma in den med. Lite smått i alla fall. Skulle behöva nya stjärnor till vårt nya vardagsrum. Rött passar inte in där. Nått annat får det helt enkelt bli. När vi ändå försöker skaffa oss julkänslor så passade vi på att göra ett julfika när det var dags för Elias att åka hem till sin pappa. Vi mumsade på lussebullar, pepparkakor, skumtomtar, julmust, glögg och kaffe. Mer jul kan det liksom inte bli. Och ja dom börjar smyga sig på nu julkänslorna. Man inser vilken härlig tid vi har framför oss. Julen är verkligen min favorit högtid. 


Kvällen är nu här. Lugnet har lagt sig hos oss. Ida sover och vi har myst ner oss i soffan. Trött efter en lång helg med sena kvällar och mycket fix.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards