johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2016

Och så kom söndagen

Av Johanna Östlund - 23 oktober 2016 19:58

Helgen försvann lika fort som den kom. Varför varför??? Det är bara att inse att denna ledigvecka är slut för den här gången. Om två veckor ses vi igen. 


Lördagen kom och gick. På förmiddagen åkte jag lite snabbt in till stan, alldeles själv. Andas njut. Ja det hör inte till vanligheten. Lite vin och lite i matväg köptes. Sedan var det full fart. Leka med barnen. Till kvällen körde vi på extra mys. Film och chips i soffan, HELA familjen. De ni. Barnen kom i säng sent, som vanligt. Dom somnade snabbt och vi hann få en mysig vuxenkväll innan även vi lämnade in handduken. 


Idag vaknde vi upp till söndag och barnen slog på stor och lät oss sova till klockan åtta. Heja heja, mera sånt. Morgonen flöt på bra, inga sura miner. Barnen har lek väldigt bra tillsammans idag. Sånt älskar jag. Då hann jag med ett snabbt dammsugsrace. Hur kan det bli så skitigt på en gång? Tvätta en massa tvättar och vika tvätt. Byta i sängar. En liten städförmiddag.


Mitt i dagen satte jag igång middagen. En köttgryta som stått och puttrat på i flera timmar. Lite mer förberedelser gjordes innan vi bara såsade runt här hemma. Ibland känns det konstigt att barnen inte vill vara med en. 


Eftermiddagen kom och våra middagsgästerna kom. Ja det är ju dags för pappavecka för Elias. Eftersom jag hade beställt ett litet eljobb betalade jag med middag. Ganska bra om du frågar mig. Barnen blev som vanligt glada att se varandra. Ida och Edwin är som vanligt gulliga med varandra. Pussar och kramar. Nu tydligen ska dom gifta sig också. Vi vuxna satt i köket med en kopp kaffe och surrade. Som alltid lika trevligt, tack för idag.


Det blev kväll idag också. Jag la Ida, som tydligen har svårt att somna, hon är vaken än. Suck! En dusch och måla naglar har jag hunnit med. Nu tänker jag inta soffan för kvällen och tagga för en förmiddagsvecka på jobbet.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards