johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2016

Fredag

Av Johanna Östlund - 21 oktober 2016 21:58

Fredagen är här och helgen närmar sig med stormsteg. Fast vad gör det, när man haft helg hela veckan. Snart är denna ledighet slut. Varför ska det gå så snabbt när man är ledig? Åtminstone känns det så.


Vi har kört på riktiga hemma dagar. Ni vet när hösten visar sig på ett mindre trevlig sätt. Kallt blåsigt och allmänt ruggit. Jag har då tyckt att det vart just precis så. Inge roligt att gå ut eller har lust med nått. Men för att inte barnen skulle börja klättra på väggarn har jag självklart försökt underhålla dom. Spela spel och måla i målarbok är sånt jag tycker är roligt, även barnen så det har gått hem. När Anders har kommit hem har han och Elias byggt mycket lego. 


Även fast man inget vill göra, så behövs det göras saker. Alla vardagliga saker görs inte av sig själv. Inte om man är kvinna i alla fall. Laga mat, tvätta, plocka och allt sånt. Apropå mat... En sak är klart, barnen äter när dom själv är hungrig. Även fast det inte känns bra, äter dom tillslut ändå. Förra gången Elias var hos oss åt han knappt alls, kan vara för förkylningen han hade då. Denna vecka har han då ätit så det borde spruta mat ur öronen på honom. Vilket är härligt för en mamma att se. 

 

Annars då? Ja ikväll blev det säng byte för Elias. Han säger att sängen han hade var för trång och för liten, därför ville han inte sova där. Idag fick han ta min gamla och nu hoppas jag verkligen att han sover bra i den. Han somnade där i alla fall. Så det kan bli bra. Nya rutiner... Fast helst av allt skulle jag vilja flytta ner vårat sovrum till det som är lekrum idag. Göra om göra mysigt. Men det får nog vänta ändå. Man vill ju liksom ha koll på barnen. Men snart, borde dom väl "klara sig själv"? Göra ett allrum/tv-rum där uppe. Hur man nu ska kunna få det mysigt? 

 

Som sagt barnen sover och nu är det egentid som råder i detta hus. Men alltså, bara därför är man ju trött och bara vill lägga sig. En dusch har jag hunnit och har nu intagit soffan och stannar väl här en stund till.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards