johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2016

Städar onsdag

Av Johanna Östlund - 19 oktober 2016 23:08

Äntligen en lugn natt. Det behövde den här trötta morsan. Även att jag fick sovmorgon till hav nio då barnen väckte mig. Välbehövligt!

Morgon var lugn. Barnen var snälla och glada. Då kan det inte bli annat än en bra dag. Eller hur?

Vid tio snåret packade vi in oss i bilen. Mot affären. Det var helt enkelt dags att fylla på lite. Barnen skötte sig, en bra handling alltså.

Väl hemma igen var det dags för lunch. Varmkorv med bröd blev det idag, japp en riktig gourmet lunch.

Sen började jag dona. Flytta om, tabort, slänga, plocka fram. Ni vet hur det kan vara när man helt plötsligt känner för att göra om. Vi har ett svår möblerat hus, därför får man flytta runt på blommor, ljuslyktor och sånt.

Dammsugaren och skurmoppen kom fram också. För när Anders klagar på att det är slitigt här, så är det verkligen det. Han är mer noga med att saker ska ligga där dom ska ligga. Medan jag vill ha rena golv och stör mig inte riktigt på om det ligger en bok på golvet. Typ ni fattar. Och ja det var verkligen skitigt här. Kommer inte ens ihåg när jag sist dammsög. Hjälp!! Men nu är det rent igen.

Barnen har vart hyfsat snälla idag. Lite små tjafs får man leva med. Det är så skönt när dom faktiskt leker tillsammans.

Vips blev det eftermiddag. Anders kom hem och det ar dags att göra mat. Idag blev det fisk med potatis och sås. Ida hjälpte mig att blanda såsen och panera fisken. En duktig hjälpreda. Medan byggde Anders och Elias lego. Jag tror vi lyckades, tallrikarna var tomma och det tar jag som att det var gott.

Kvällen blev lugn. Anders och Elias fortsatte med legobygget. Medan Ida hjälpte mig med tvätten. En ny maskin fick snurra. Hur kan det bli så mycket tvätt hela tiden? Då knackade det på dörren. Farmor ropade Ida! Barnen blev glada och äntligen någon som ville spela spel. Fyra spel avverkade dom innan hon åkte hem.

Kvällen kom. Barnen var svåra att få i säng. Runt halv nio somnade Elias och för Ida tog det längre tid, även fast hon myste ner sig i siffan uppe och kollade film redan vid sju tiden. Nu så är det tyst där uppe. Jag har duschat och myst i soffan med min andre hälft. Nu är det dags att sova för oss med. Det sägs att det kommer en morgondag också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards