johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2016

Leos lekland

Av Johanna Östlund - 8 oktober 2016 20:04

Lördag och idag hade vi en Sundsvalls sväng inplanerad. Men innan vi for hade vi en lugn och skön morgon. Gick upp i tid för att slippa stressa och bara kunna vara innan vi gjorde oss redo. Kaffe och soffhäng - en härlig start.


Strax efter nio gick bilen till Sundsvall. Barnen var glada och spralliga. Ida var verkligen eld och lågor. Som hon har längtat. Väl där mötte vi upp Edwin, Sara och Mattias för en massa bus och lek. Ida och Edwin var inte rädda för fem öre. Dom liksom körde på. Allt eller inget. Elias var mer försiktig. Fast han var ju inte rikigt pigg heller. Att springa gör honom väldigt hostig, det var alltså inget jätte hitt för honom. Men han gjorde så gott han kunde och hade roligt stund tals. Lite fika hann vi också med innan vi körde sista racet. Sist men inte minst måste man självklart köpa med sig ett gosedjurs leo. Tur att vi har ett inplanerat besök dit snart igen, så vi alla kan köra all in. 


När man är i Sundsvall kan man inte åka därifrån utan att ha shoppat. Så jag fick ta det ansvaret att shoppa lite. En varsin tröja till mig, Elias och Ida hittade jag på lager157. Efter ett gemensamt besök på Max sa vi hejdå till varandra. Vi åkte då en snabb sväng till bauhaus. Jag ville köpa ljung till bron och Anders ville bara kolla runt lite. Lite mer smått och gott hamnade i korgen. Det var 90% rea på vissa saker, bland annat julsaker. Så jag köpte en liten skylt att ha i blomma som det stog God Jul på, presentsnören, julgranskulor (då en hel del gick sönder i fjol), klistermärken till barnen. Ja allt för endast 45 kronor, rena rama fynden. 


Sedan började våran färd hemmåt. Jisses, det tog ett tag att komma ut. Aldrig mer brista på en lördag i alla fall. Efter ca en kvart eller nått kom vi äntligen ut på E4.


Väl hemma var vi rätt trötta. Det blev en liten siesta. Sen spelade barnen datorspel och mobilspel. Då passade jag på att göra lite nytta. Tvättstugan höll på svämma över av kläder. Det var liksom dags att vika och lägga dom på sin rätta plats. Nu är det rent och snyggt där och bara börja tvätta igen. Sen började jag gnugga bort en äckel-fläck vi får under badkaret, då vattnet av någon anledning stannar där och inte åker ner i avloppet. Fel lutning - antagligen. Jag kan nu konstatera, efter lite googel research, att ättika kan man ha till lite av varje. Jag började nämligen med vanligt skurmedel, då hände inte speciellt mycket på fläcken. När jag gnuggade med lite ättika så vips var den borta. Mera ättika i hemmet!


Kvällen kom fort. Och eftersom vi åt en sen lunch fick det bli middag till kvällsfika. Jag måste bara säga att det var härligt att se Elias äta upp en hel tallrik med köttsoppa. Nog för att det är en av hans favoriträtter, men ändå. Han har inte ätit mycket under den här veckan. Dessutom har han nästan inte hostat någon ting under eftermiddagen och kvällen. Jag håller nu tummarna för att en vändning är på ingång. 


Nu har barnen lagt sig. Elias somnade nästan på en gång och Ida var vaken lite längre men även hon sover nu. Äntligen en lugn stund. Jag kan andas! En mysig kväll i soffan med min andre hälft låter som en bra idé.



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards