johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2016

Redan helg?

Av Johanna Östlund - 7 oktober 2016 20:50

Vilken vecka. Jag vet inte vart jag ska börja. En rätt slitsam vecka på sätt och vis.


Jag har haft förmiddag på jobbet. Alltså från sex till två. I vanliga fall är det den bästa veckan. Men shit alltså. Jag har nästan kunnat somna stående där. Jag har vart så trött, så trött. Det blir liksom så när man vill ha en kväll efter att barnen somnat, därefter inte kunna somnat för att man har legat och räknat andetag, hört på hosta och lyssnat efter pipljud och sen skriker larmet 4.10 att nu är det dags att kliva upp. Det funkar liksom inte. 


Andetag, pipljud och hosta. Ja min lille kille har haft en riktigt elak hosta hela veckan. Till och med så att han har kräkts två gånger. En massa slem. Nu så här i slutet på veckan har jag nog kommit fram till att det är astman som spökar. Efter att ha pepprat med hostmedicin hela veckan och det har ändå inte vela bli bättre kom jag på tanken. Kanske jag ska öka dosen med astmamedicin, som läkaren sist sa till mig. Jag ger det ett försöka och det verkar gå till det bättre. Under dagen har han nästan inte hostat någon ting. Jag håller tummarna för att han snart ska vara helt frisk och fri från hosta.


Baren gick bara två dagar på dagis den här veckan. Mamma hämtade honom i onsdags, då jag hade ett möte efter jobbet, och då bestämde vi att dom skulle vara hos henne på torsdagen. Gissa om barnen blev glad? Två dagar hos mormor på en vecka. Ja dom fick vara där i måndags också då Idas dagis hade stängt. Idag har jag vart hemma med dom, vab på en fredag var rätt skönt. 


Vab idag alltså för mig. Äntligen kunde jag känna mig pigg. Ha ork till att göra lite nytta. Både handling och dammsugning stog på schemat. Att en tvätt snurrade och att jag bytte sängkläder är bara plus i kanten. Vi var ute en sväng på förmiddagen, men vilket höst väder. Blåst och kallt. Spela spel är vår nya grej. Några nya måste verkligen köpas. Jag börjar tröttna på dom vi har. 


Lite mys med min andre hälft innan sängen kallar. För nog är jag trött ikväll med. Ge mig energi.


         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards