johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 september 2016

Höstväder

Av Johanna Östlund - 29 september 2016 21:04

Att vakna till ett gråmulet Ström var ingen höjdare. Inte blev det bättre av blåsten och regnet som kom lite senare. Hösten visade sig från sin bästa sida. Brr!!! 


Vi sprang runt i myskläder/pyjamas ända till mitt i dagen. Då vi äntligen orkade ta tag i dagen. Kaffe i köket med datorn är min nya favorit syssla på morgonen. Ida myste ner sig i soffan med filt och barnprogram. 


Lite tvätt tog jag reda på. Och körde en maskin. Hur kan det alltid finnas tvätt? Nej nu får vi ta och använda samma kläder i en vecka. Låter väl bra? Det måste vara världens tråkigaste syssla. Sen tog vi tag i lekrummet. Rent och fint. Och vips var jag i garderoben och stökade också. Men att ha en massa liggandes som jag vet att jag aldrig kommer att använda är slöseri på plats. Nu åkte nästan allt i soptunnan. Lite jackor och sånt ska jag lägga på klädinsamlingen, när jag får tid och lust. 


Fika? Var det någon som sa fika. Ida kom och hälsade på mig, hon lekte nått tydligen. Då ville hon komma på fika. Kaffesaft och kaka passade damen bra. Sen satt vi och samtala. Hon har mycket att säga min lilla pratkvarn. 


Vips var klockan middagsdags. Fisk med potatis och sås blev det hos oss. Men jag är verkligen dålig på att tillaga det. Nu hade jag misslyckats med paneringen. Pannkaka sa Ida att det smakade. Suck!


När vi hade ätit upp klarnade det upp och vi tänkte precis gå ut på en promenad när himlen öppnade sig igen. Ida blev lite ledsen, hon hade verkligen sett fram emot att gå ut. Istället spelade vi spel. Ida vann alla fyra gånger utan fusk. Sen la vi oss uppe och myste i soffan och kolla film. Klockan blev mycket och det var dags för Ida att sova. Godnatt min skatt.


Jag har hängt i köket sen dess. Klickade hem ett underställ till mig. Det kändes verkligen behövligt just idag. Nej men jag fryser ofta när jag är ute med barnen och leker på vinter, så det kommer bli perfekt att kunna dra på sig. Dessutom var det rätt snyggt. En dusch och hopp i säng kanske. Ja tydligen ska jag jobba förmiddag imorgon. Hur nu jag  kunde tycka att det var en sån smart idé. Det är bra att vara efterklok va? 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards