johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

Inskolning i dagar två

Av Johanna Östlund - 16 augusti 2016 21:13

En ny vecka har kickat igång. Sista veckan med semester, EN vecka kvar. Jag har sagt det förr och säger det igen med mycket hörgre röst, STOPPA tiden. Det är bara att inse att vardagen snart är här.


Vardagen, den har vi börjat lite smått med. Inskolning för Elias på sitt nya dagis. Jag har vart med honom under dessa två dagar. Nu hoppas jag att detta blir bra för honom. Jag har en bra känsla. Men om även Elias tycker att allt är okej, ja det märker vi med tiden. 


Igår kan man kalla honom knähund. Både jag och Mattias var med honom då. Försvann en utom synhåll skulle den genast letas reda på. Idag tycker jag att det gick bättre. Jag har mest hållit mig i bakgrunden. Och faktiskt var han inte direkt intresserad av mig. Till och med så att han blev lite sur när jag sa att det var dags att åka hemåt. Då är det kanske rätt? Jag håller mina tummar hårt för det i alla fall. Jag vill ha en stark och trygg kille.


Igår eftermiddag var lugn. Vi åt pannkakasmiddag och härligt fika i Sågtäkten efteråt. Ida blev mer än glad för att få träffa farmor. Anders och jag fick en stund att andas. Det är alltid lika härligt när man bara kan få sitta och ta en kopp kaffe i lugn och ro. En småbarnsförälders största dröm. 


Kvällen blev lugn. Ida la sig i bra tid. Anders och jag satt och spela ett tetris spel på playstation. Vi blev helt fast. Och tävlade lite mot varandra. Jag var klart sämst, kan knappt med kontrollen. Sen blev det sängen, en tidig morgon väntade.


Idag gick jag upp tidigt, tidigt för att vara semester. Gjorde mig och Ida i ordning för att sedan åka mot Forsa. Ida hade turen att få vara med Sara och Edwin idag medans jag var med Elias på inskolningen. För det mesta hade allt gått bra. Några sura miner och grin. Men man kan ju inte vara sur och grinig när man får åka till lekpark, köpa glass och leka med sin bästa kompis. Även fast hon fått vara där i flera timmar blev det sura miner när det var dags för oss att bege oss. Det är härligt att dom tycker så mycket om att leka med varandra. Men måste det alltid slut med grin?


Att åka hem - vad är det? En snabb sväng till stan blev det innan hemgång. En flaska vin till mamman, lite shopping till pappan, värmeljus och kökshanddukar lyckades även komma ner i korgen. Avslutade gjorde vi på ica för att köpa med oss korv med bröd till middag. Lat mamma idag. Ibland får det gå, eller hur? För det är väl inte bara jag.?


Väl hemma har vi lunkat på. Ida trött och tok hungrig. Man kan undra vad Sara har gjort med min dotter. Det var länge sen hon somnade på dagen. Att äta har hon lagt av med, om det inte är en superfavorit (hon som allt som oftast åt allt förr). Men idag åt hon FYRA varmkorvar. 


Vad har mer hänt? Ida har jag inte sett så mycket av. Hon har legat och myst i soffan hela kvällen. Jag har sippat på ett glas vin, sytt en mössa och bara njutit av lugnet. Nu blir det en dusch och vänta in Anders som kommer hem från jobbet.


 

 
 
Ingen bild

Sara

16 augusti 2016 22:19

Haha, dom där Sara och Edwin är jobbiga att vara med dom! Kan meddela att hon verkade tycka om potatisbullar med lingonsylt med. Tre stycken i ett enda svep tröck hon i sig ;)

Johanna Östlund

16 augusti 2016 23:36

Haha! Frågade faktiskt om du hade kört slut på henne. Till svar fick jag, ja mamma! ??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards