johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2016

Helgen är kommen

Av Johanna Östlund - 6 augusti 2016 21:07

Lördag kväll och helgen är här. Världens tråkigaste helg. Regn regn och regn! Alltså vart tog den där underbara solen vägen? Nu tycker jag att den ska komma tillbaka. Jag är trött på innemys.


Igår fick jag nog och tog tag i saken i egna händer. Här kan man inte ligga på soffan varje dag heller. Så fram med vitfärg och pensel. Måla måla måla. Eftersom det regnade fick det bli fönstrena i vårt sovrum/allrum. Dom är under tak. Vitt och fint blev det. Idag fick altandörren sig en om gång. Vilken skillnad! Jag är så glad att jag gjorde det. 


Jag hann börja med altandörren i vardagsrummet också. Men där blev det bara två lager. Så imorgon hoppas jag att vädret är på min sida så jag kan fortsätta och kanske ta nått mer fönster eller dörr. Aldrig mer bruna fula fönster!!!


Eftersom det tar väldans tid att måla fönster har det väl inte blivit så mycket mer. Pussat på min lilla flicka. Idag tog vi oss en liten tur till stan. Mer färg inhandlades. Lite vin, lite mat och sånt fick också följa med hem. Sen var vi nöjda och jag ville få saker gjorda där hemma. 


Ida däremot tyckte att det räckte med en dags målning. Så idag var hon inte lika samarbetsvillig. Men det gick och jag kunde måla. Tur att den behöver torka så jag har lite tid över. Min lilla älsklings flicka. Som längtar efter brosan. Men imorgon smäller det och han kommer äntligen hem till oss igen. Det bästa med söndagar.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards