johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2016

Godmorgon världen!

Av Johanna Östlund - 4 augusti 2016 09:35

Här hemma rullar dagarna på. En ny vecka har börjat för länge sen och banne mig en ny månad också. Jisses vad tiden går! Det är nästan att man börjar gruva sig för att börja jobba igen. Snart är det bara två veckor kvar på semestern. Det är tur vi har lite att se fram emot. En ullaredsresa börjar närma sig och en tripp med Anders familj för att fira en 60 åring. Jag överlever nog!


I söndags sa vi hej då till min lilla älsklings kille. Dags för pappavecka. Innan dom fick lov att åka blev det pizzamys som dom bjöd på. Det obligatoriska kaffet blev det så klart också. Ja jag fick till och med i Sara ett glas vin. Det blev en härlig eftermiddag i solen.


I måndags satt jag ute i solen, när den visade sig. Molnen kommer lite nu och då dom sista dagarna. Inget riktigt pressar väder direkt. Men som jag sagt, det kan vara den sista dagen för den här sommaren.


I tisdags hade vi en riktigt hemma dag jag och min lilla familj. Vi satt ute i solen hela förmiddagen, ända tills regnet kom. Efter regn kommer solsken. Då passade vi på att grilla. Det blev en riktigt fin eftermiddag. Mer sol och då kom Sofia. Hon skulle kolla igenom mina ljuslyckor från partylite som bara ligger här hemma. Bättre dom kommer till någon som använder dom. Efter att hon åkt kom Idas farmor och farfar hit en sväng. Kaffe ute på altanen. Ida fick någon att leka med. Glad tjej! 


Igår körde vi på en riktigt ta-hand-om-hemmet-dag. Vi började med att åka in till stan. Jag har vart less på våran säng i evigheter och egentligen skulle hela sängen behöva bytas ut. Men nu fick det bli en ny bäddmadrass. En start! Jag tror det blev rätt bra. Det kunde ta upp till en vecka innan den hittat sin riktiga form, så jag antar att den blir ännu bättre efter någon dag. Jag hittade även ny duk som jag slog till på. Lite nytt och fräscht. När vi kom hem igen fixade vi sängen. Bytte sängkläder i alla sängar. Sen tog jag tag i barnens rum också. Nu är det inte leksaker överallt. Sen fick jag för mig att byta gardiner i vårt sovrum. Dammsög gjorde jag uppe också. Även nere skulle behövas, men det får jag ta tag i idag. 


Idag tror jag vi tar en riktigt inne mysar dag. Molnen ligger mörka över oss. Det är väl sagt att regnet ska komma idag? Perfekt för lite bokläsning och mys. Måste bara hämta mina nya böcker på ica. Sen ska jag njuta. Visst är det ändå rätt härligt med lite skitväder nu efter denna kanon sommar?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards