johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 juli 2016

Spontan dag

Av Johanna Östlund - 22 juli 2016 20:57

Molnen låg tjocka över strömsbruk imorse. Så vad gör vi? Ida och jag planerar in en loppis dag. Men hur gick det egentligen?


Eftersom Ida inte kunde vänta, så for vi rätt tidigt och hade massa tid över. För att överraska Ida åkte vi till borgaparken och lekte. Men vilket väder det blev varmt och helt underbart. 


Eftersom vi inte hade bad i våra planer gick vi in på h&m och köpte ny bikini åt mamman och en ny baddräkt åt Ida. Innan vi for till badstranden åkte vi en snabbis till Näsviken och dakapo. Men inga fynd hittades. Jag vill göra som Ernst och kapa ett bord som ska stå i hallen, men så klart fanns det inget bra. Letandet går vidare. 


Sen for vi till mamma och pappa för att hämta handdukar och så fick vi med oss mamma också. Sen åkte vi och bada i ljustjärn. Så skönt att svalka av sig och få lite sol på sig även idag.


Efter allt bad åkte vi till mamma och pappa. Till Ida stora glädje var moster hemma, som hade slutat jobbet. Lek blev det och middag blev vi bjuden på inna vi for hemåt.


Vi kom hem precis före Anders. Sen har vi tagit det lugn i solens sista strålar för dagen med ett glas vin. Ida och jag tog ett bad efter att ha legat på soffan och slöa ett tag. Nu är vi rena och fina. Så där härligt mjuka av oljan vi hade, det bästa med att bada. 


Nu sover Ida och vi vuxna ska mysa vidare en stund till innan sängen kallar.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards