johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 juli 2016

Att tänka på sig själv

Av Johanna Östlund - 21 juli 2016 20:22

Vilken dag jag har haft! En riktigt må bra dag. Jag har gjort saker JAG vill göra, utan att behöva tänka på någon annan. Hur låter det va?

Jag började morgonen lugnt. För att sedan bestämma om jag skulle följa med och bada eller inte. Men vad fasiken, lite extra tid med Elias sitter aldrig fel.

Hopp in i bilen. Och vi fick en mysig förmiddag på kännavallen med Elias och hans pappas familj. Varmt, soligt och bad. Vad mer kan man begära? Tack!

När jag kom hem satte jag mig ute i solen med en bok. Plöjde igenom några kapitel. Och solen värmde verkligen. Så mycket att jag behövde knöla ner mig i barnens pool för att få lite svalka. Njutning på hög nivå, enligt mig.

När det blev skugga på framsidan fick bilen sig en omgång. Nu är den ren och fin igen. Därefter var det min tur att bli tvättad. Efter dag på stranden med sand och allt vad det innebär och en svettig stund i solen som toppas med biltvättning, ja då känner man sig inte helt fräsch.

Sen droppade dom in, min lilla familj. Vi alla blev samlad. Mysigt och rätt härligt att få ha saknat. Desto härligare att få en dag för sig själv - precis vad jag behövde.

Nu är det kvällsmyser här. Sommar med Ernst för mig. Film för Ida. Anders sitter vid datorn.

Trevlig kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards