johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

När kommer sommaren?

Av Johanna Östlund - 16 juli 2016 23:07

Helgen är här, men inte sommaren. Vart är den? Okej vi fick en vecka med fint väder, men jag vill ha MER. Ge oss sol och många många härliga dagar. Är det för myket begärt på sin semester? Fan för den svenska sommaren. Tänk om den kunde bli lite mer stabil. Eller hur?


Igår hade vi en mysig hemma dag. Barnen badade i poolen, lekte tillsammans, bråkade ibland och bara myste. Vi hade en ganska bra dag om andra ord. Som jag kommer ihåg idag i alla fall. Dock har jag ett vagt minne av att jag tänkte. "Skriver jag blogg idag ska jag skriva så här". Med lite hot löser allt sig. Så ja dom var kanske lite stökiga trots allt, precis som barn ska vara va?


Idag har hela familjen vart samlad. Jag med mitt motto tog vara på den lilla sol som gavs där på förmiddagen. Barnen badade lite, men tyckte att det var lite kallt. Så inget lång dopp direkt. Anders tog tag i lite renovering. Dörrar, lister och sånt där. Så duktig så min man.


Vi åt grillat och fick oväntade middagsgäster i form av Elias pappa och brosa. Barnen hade roligt och vi vuxna åt och tog en kopp kaffe. Sen vinkade vi hejdå. Min lille älsklings kille ville åka hem till sin pappa idag, så han fick väl göra det då. Svider lite i mammahjärtat, men sånt är livet.


Eftermiddagen rullade på. Ida slog på stort och bajsade på pottan. Hon har länge haft hyffsad koll på sina behov. Men vägrat pottan eller toan, istället ska en blöja på fort som f*n. Så jag blev väldigt överraskad när jag hörde klar. Kom in till en tjej med ett lass i pottan, lite på golvet och efter benen. Lite svårt det där när man kliver upp utan att ha torkat sig. Min duktiga lilla tjej. Jag fick för mig att måla stolarna jag köpt för några månader sedan som är tänkt till lekstugan. Så söta och gulliga blev dom. Från sliten och vit till fina små färgklickar.


Kvällen kom. Vi satte oss i sista solen för dagen. Anders och jag med ett glas vin och Ida tog ett dopp i poolen. Sen blev det hopp i säng för fröken och vi kollade faktiskt på en film. Nu är det dags att lägga sig känner jag. Dagens krafter börjar ta slut. 


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards