johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 juni 2016

Glad midsommar

Av Johanna Östlund - 25 juni 2016 22:27

Glad midsommar! Midsommar helgen är snart förbi och vi har haft en härlig helg. Kusiner, vin, trevliga människor, sol och bad. Vad mer kan man begära på sin lediga helg? Inget, jag visste det.

Midsommarafton började jag klockan fyra på morgonen. Jag var trött men det blev bättre till och från. Mot jobbet och göra det sista skiftet innan en ledig helg. På jobbet snurrade allt på. Ja en bra dag alltså.

Klockan blev hemgång. Så skönt! Kom hem och packade en väska åt Ida. Ja hon skulle sova över hos farmor och farfar med sin kusin. Fast tanken var inte så från början. Men Ida var nöjd och då blir vi alla nöjda. Dom två hade så roligt tillsammans.

När jag kom hem vilade jag mig i form. Vi åt mat ute på altanen, bara han och jag. Ett par glas vin och sen traskade vi till grannarna längre ner på gatan. Mera vin och trevligt sällskap. Kvällen blev alldeles lagom och vid tolv tiden var vi hemma och mars i säng. Där somnade jag på två röda.

Midsommardagen började bra. En lagom sovmorgon och jag mådde prima. Hurra! Började med att måla hallen. För att sedan gå ut i solen. Men vilket väder. Det var för varmt för att vara hemma. Jag åkte till Sågtäkten istället. Lunch, fika och härligt sällskap. Men vad varmt! Man är aldrig nöjd. Åkte hem och hämtade badkläder och tog årets första dopp i deras pool. Kallt, skönt och svalkande. Lite mer fika hann vi med innan vi sa hejdå.

Mera måla och sen pizzamiddag. Sola och leka ute. Avslutade kvällen med att städa hallen. Nu är den färdig målad. Jag kan ännu inte säga hur det blev. Jag vet inte om jag är nöjd. Lite för mörkt för min smak. Men det kan bli riktigt bra med alla vita saker vi har.

Ida sover sen någon timme och snart är det dags för oss vuxna också. Man blir trött av solen och värmen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards