johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 juni 2016

Dagarna rasslar förbi

Av Johanna Östlund - 23 juni 2016 22:04

Även fast dagarna känns långa och aldrig vill ta slut. Inser jag nu att dom ändå går rätt fort. Torsdag och snart är helgen här. Ja den här veckan verkar ta slut den också.


Vad har vi gjort då? Ja du. Just nu är det mycket som far i huvudet och jag glömmer mer än hälften. Riktigt jobbigt. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta itu med den saken. Lite vila inga måsten, kanske gör saken bättre. Så alltså kommer jag inte ihåg allt men en del.

Midsommar kommer med storm steg. Jag har väl aldrig gjort något speciellt på midsommar. Så vad jag gör spelar egentligen ingen roll. Fast just i år blev det lite planerat och med det ska en del inköp göras. Suck alltså!

Igår var jag och Ida på stan. Systemet och present var vår plan. Vi fick med oss allt, med nöd och näppe. Och idag var vi till ica lite snabbt. Fulla parkeringen! Alltså jag har inte fattar grejen. Varför ska alla, precis alla handla bara dagarna innan? Fullt med folk överallt. Hjälp!

Förutom att gå på stan har jag renoverat lite. Igår kom väven upp på väggen i hallen. Eller ja nästan. Jag var tvungen att köpa en hel rulle till, två våder fattades. Två sketna våder. Så dom kom upp idag. Lite ledsen över att jag inte kunde börja måla väggen drog jag igång lite annan målning - ytterdörren. Eftersom jag valde rätt mörk färg på väggarna tror jag att det kommer bli kanon med en vit dörr. Lyser upp lite och med allt det andra ljusa tror jag det kommer bli riktigt bra.

Ikväll åkte vi till Sågtäkten. Idas faster med familj kom idag. Ida var så glad. Rolig att leka med sin kusin. Vi vuxna kunde dricka kaffe i lugn och ro.

Nu är det kväller och jag har bäddat ner mig i sängen för att tagga för sista förmiddagen imorgon. Sen tar även jag helg och bara en vecka återstår innan semestern. Om jag längtar - JA.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards