johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 maj 2016

31 maj

Av Johanna Östlund - 31 maj 2016 21:36

Tisdag och sista maj. Denna dag bjöd på solsken från morgon till kväll. Temperatur som en riktig sommardag. Nej fy tusan vad jag längtar efter ledigt och sommar. Ge mig! Det gör så himla mycket att få dessa strålar på sig. Humöret blir bättre och energin blir påfylld. Vi har verkligen en härlig tid framför oss.


Dagen började 4.15, som alla andra dagar den här veckan. Oj vad jag älskart! Eller? Okej, vi kan väl låtsas. Men faktum att det går så mycket bättre att komma upp när det där runda gula klotet visar sig. Man blir liksom glad, även fast man ska jobba. Väl på jobbet blev det flera koppar kaffe innan jag började vakna till. När jag väl blev pigg tog allt så lång tid och då blev jag trött igen. Att sätta sig är livs farlig under dessa förmiddagsveckor. Full fart från start är min melodi.


När jag fått avbyte gick jag för att byta om. En snabbis in på XYZ för att köpa bensin till gräsklipparen. Sressad och varm. Att frysa på morgonen och komma ut till en sommardag är ingen hitt. Imorgon får det bli en snygg tunn topp. Så jag i alla fall kan gå i kortärmat. Hämtade en glad tjej på dagis. Allt var så bra så. 


Väl hemma kastade jag av alla kläder. Ida stannade ute och jag målade golvet i tvättstugan. Anders kom hem i den vevan också. Sen fick jag ledigt. Och vad gör jag då? Jo jag klipper gräset. Jisses vad svettig jag blev. Men nu är det kort igen och allt ser så fint ut. Visst är det fint ute nu? Allt börjar bli grönt och det är bara så härligt. Snart börjar det komma färger lite överallt också. 


Sen kunde jag äntligen pusta ut. Då kom Lena som skulle hämta Ida. Det hade Ida och pappan planat i. En tuff brud gav sig iväg helt ensam med farmor. En lugn stund här hemma alltså. Efter en super middag bestående av krov med bröd la vi oss och vilade på soffan. Slummrade nog av en stund också. En trött mamma var det här. 


Lite mer krut fanns det. Dammsög lite, ja det var verkligen hemskt här nu. Usch! Plockade i ordning i köket. Och målade en sista gång på golvet. Ja nu är det klart! Det blev så bra. Allt känns så himla fräscht. Ida kom hem och då hade klockan tickat iväg. Så det blev raka vägen i säng. Hon somnade utan problem.


Kvällen är här och jag har duschat och gjort mig redo för sängen. Men någon ting att tugga på innan skulle sitta fint. Sen blir det natta.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards